مجموع نظرات: ۸
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

تست گرم یک رام متروباس در خط ۲ بی آر تی (خاوران- آزادی) با موفقیت انجام شد.

متروباس

همشهری_ زینب زینال زاده: بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی رویکرد و سیاست مدیریت شهری است که در این دوره تلاش می‌شود با نوسازی و بازسازی ناوگان بهبود یابد. اورهال واگن‌های مترو، فعال‌شدن قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن از چین، انعقاد قرارداد با خودروسازان داخلی برای تأمین اتوبوس، فعال‌شدن آزمایشی اتوبوس‌های برقی، بازسازی بیش از ۵۰۰دستگاه اتوبوس فرسوده و ... اقداماتی هستند که با پیگیری‌های مدیریت شهری در این دوره محقق شده‌اند. البته استفاده از مدهای جدید حمل‌ونقل مانند تراموا و متروباس هم در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که در راستای همین رویکرد انجام تست گرم نخستین متروباس تهران با موفقیت انجام شد.

  • خط ۲، میزبان متروباس اروپایی

در واقع حرکت نخستین متروباس تهران در خط ۲بی‌آرتی (خاوران - آزادی) آن هم پس از ۵ سال، نوید تحول در حوزه حمل‌ونقل عمومی را می‌دهد. آنطور که محسن هرمزی، سرپرست حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همشهری گفته: «درگذشته ۴رام متروباس توسط مدیریت شهری از یک کشور اروپایی خریداری شده، اما به‌دلیل وجود مشکل نرم‌افزاری، قابلیت بهره‌برداری نداشتند. البته که با پیگیری می‌توانستند این مشکل را رفع و متروباس‌ها را وارد خطوط و مدار خدمت‌رسانی کنند؛ چرا که سرمایه شهر بودند و باید برای خدمت‌رسانی به شهروندان از آنها بهره‌برداری می‌شد. در این دوره با توجه‌ به کمبودها در حوزه ناوگان اتوبوسرانی مدیریت شهری برای واردکردن متروباس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تلاش کرد و از طریق توافقات صورت‌گرفته با کشور سازنده، نقص فنی یک رام متروباس رفع شد و تست گرم آن هم با موفقیت صورت گرفت.»

  • فعالیت ۴رام متروباس تا پایان مهرماه

 به‌گفته او مشکل نرم‌افزاری ۳رام متروباس دیگر هم در حال پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر پس از رفع نقص فنی وارد مدار خدمت‌رسانی شوند. هرمزی همچنین در خصوص فعالیت متروباس‌ها در خطوط اتوبوسرانی گفت: «۴رام متروباس موجود «راست‌در» هستند و ازاین‌رو امکان استفاده از آنها در برخی از خطوط بی‌آرتی قطعاً وجود نخواهد داشت.»

متروباس‌های ۲۵متری ظرفیت جابه‌جایی حدود ۱۸۰مسافر را دارند. مدیریت شهری برای افزایش متروباس در تهران برنامه دارد؛ او در تأیید این مطلب تأکید کرد: «پیش‌نویس قرارداد خرید متروباس از کشور سازنده اروپایی آماده است و به‌محض اتمام رفع نقص فنی ۴رام متروباس موجود آن را عملیاتی می‌کنیم.»

کد خبر 790721
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • بهزاد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    8 4
    خوب به خاطر دارم شرکت عقاب افشان سال‌های میانی دهه ۹۰ به تولید اتوبوس‌های دو کابین برای سامانه تندرو کرده بود و یک دستگاه از آن هم را از نزدیک در تهران دیدم. واقعا حمایت از کار و سرمایه ایرانی به کجا رسید که حالا دنبال آن شرکت اروپایی مجهول الهویة هستید؟
  • شهروند IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    12 4
    باز هم خدا پدر اروپایی ها بیامرزد که به داد آقای زاکانی رسیدند ... خوب شما موشک میسازید چرا مترو باس نمیسازید تا وابسته این چشم آبی ها نباشیم، باز خوبه ورود متروباس و امثالهم ممنوع نشده، پس دوستان قرارگاه و دیگر عزیزان و دوستان آقای مخبر چکار میکنند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    13 1
    تورو خدا اتوبوس‌های از رده خارج ودود زا که باعث آبرو ریزی هستند ومخصوصا توی پایتخت کنار بگذارید ووقتشه چهره شهر زیبا باشه
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 2
    خواهشا روی این متروباس ها آگهی نچسبانید زشت نکنید
  • فراز IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    دم شرکت واحد گرم حداقل یه قدم واسه نو سازی حمل نقل عمومی برداشت اتوبوس نو دیدم بلاخره اخه پنج سال واسه چی باید میموند این اتوبوس ها چیکار میکردن قبلی هاا اون وقت میگن همه چی تحریمه پنج سال معطل چی بوده باز دم هر کسی واسه رفاه مردم قدم برمیداره گرم