کاروان ایران در روز دوم بازی های آسیایی هانگژو موفق به کسب ۲ مدال نقره و برنز شد. چند نفر حذف شدند و چند ورزشکار هم با پیروزی به مراحل بالاتر رسیدند

هانگژو

به گزارش همشهری‌آنلاین، کاروان ایران در دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو صاحب ۲ مدال نقره و برنز شد. ایران  در جدول توزیع مدال‌ها در رده دهم قرار دارد. چین با ۳۰ مدال (۲۰ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز) در جایگاه اول است. کره و ژاپن نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. مهمترین اتفاق این روز صعود تیم ملی پینگ‌پنگ به مرحله نیمه‌نهایی و قطعی شدن مدال برنز این تیم بود. پینگ‌پنگ بعد از 65سال روی سکوی آسیایی می‌رود. دیروز تیم مهسا جاور و زینب نوروزی هم اولین مدال کاروان را گرفتند. آنها در روئینگ 2نفره نایب‌قهرمان شدند. در پومسه زنان هم مرجان سلحشوری به مدال برنز رسید. این دو مدال ایران را در رده دهم قرار داد. بقیه نتایج را ببیند: 

فوتبال؛ صعود بالاتر از عربستان

تیم فوتبال امید ایران عصر روز گذشته با برتری مقابل مغولستان مرحله گروهی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳را به پایان رساند و به‌عنوان سرگروه به دور حذفی صعود کرد. شاگردان رضا عنایتی روز گذشته با گل‌های مهدی ممی‌زاده، محمد عمری و آریا برزگر ۳بر صفر مغولستان را شکست دادند و مرحله گروهی را با ۷امتیاز به پایان رساندند. عربستان هم در این گروه ۷امتیازی شد اما ایران به‌خاطر تفاضل گل بالاتر به‌عنوان تیم اول صعود کرد تا در مرحله یک‌هشتم احتمالا حریف ساده‌تری در مقابل خود داشته باشد. اتفاق مهم بازی دیروز مصدومیت سامان فلاح به‌خاطر خطای شدید بازیکن حریف بود که باعث خروج فلاح از میدان شد.

تیراندازی؛ حذف

شرمینه‌ چهل‌امیرانی، الهه احمدی و نجمه خدمتی نمایندگان ایران در تفنگ بادی انفرادی و تیمی زنان بودند که شکست خوردند و نتوانستند به فینال برسند. چهل‌امیرانی یازدهم شد، احمدی هفدهم و خدمتی سی‌وهشتم.

ووشو؛ همه در فینال

محسن محمدسیفی، سانداکار ۷۰کیلوگرمی و ستاره تیم ایران در مبارزه اول سانگ گیچئول از کره‌جنوبی را ۲بر صفر شکست داد. یوسف صبری هم در وزن ۷۵کیلوگرم تاشپولاتوف از قزاقستان را با اختلاف ۱۲امتیاز برد. شجاع پناهی در وزن ۶۰کیلوگرم احمد سعد یمن را شکست داد. الهه منصوریان در ۵۲کیلوگرم الینا چائوهاردی از نپال را از پیش رو برداشت. این ۴نفر با این پیروزی‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌ها رسیدند. در فرم هم احسان پیغمبری با وجود اجرای تحسین‌برانگیز، موفق به کسب مدال نشد.

شنا؛ در حسرت فینال

هومر عباسی در ۱۰۰متر کرال پشت هجدهم شد و متین سهران در ۲۰۰متر مختلط چهاردهم. سامیار عبدلی در ۱۰۰متر آزاد شانزدهم شد و سهران از حضور در مسابقات این ماده انصراف داد. هیچ‌یک از این نفرات نتوانستند به فینال راه پیدا کنند.

والیبال ساحلی؛ ۲تیم و ۲مدعی

تیم «ایران ب» تایلند را ۲بر صفر شکست داد و به یک‌چهارم نهایی صعود کرد. تیم «ایران الف» هم ژاپن را با همین نتیجه شکست داد و به جمع ۸تیم اول راه پیدا کرد.

ژیمناستیک؛ یکی بهتر از بقیه

مهدی الفتی در پرش خرک با ۶۶۵/۱۴امتیاز در مرحله مقدماتی در رده دوم ایستاد و به فینال رسید. محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در ۶اسباب به‌ترتیب در رده دهم و دوازدهم قرار گرفتند و فینال را از دست دادند.

هندبال؛ در انتظار ۲بازی سخت

ایران در بازی اول ۵۰بر ۱۶مغولستان را شکست داد. ایران امروز در بازی بعدی مقابل ژاپن قرار می‌گیرد و فردا هم با عربستان بازی دارد.

بوکس؛ شروع بد

علی حبیبی نژاد در وزن ۵/۶۳کیلوگرم مقابل سین سیری از تایلند ۵بر صفر باخت.

تنیس؛ حذف با بهانه

مشکات‌الزهرا صفی درمقابل جوآنا گارلند حریف تایلندی درحالی‌که ۲ست عقب بود، از ادامه مسابقه انصراف داد. مسئولان فدراسیون مدعی‌اند که او سرماخوردگی داشته و به‌خاطر مصرف دارو نتوانسته خوب بازی کند.

شطرنج؛ برنده‌های دور دوم

هر ۳ نماینده ایران دور دوم مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشتند. سیدامین طباطبایی که در دور اول حریفی از مغولستان را شکست داده بود، در دور دوم نماینده اندونزی را برد. مبینا علی‌نسب بعد از باخت به شطرنج‌باز هندی در دور اول، در دور دوم حریفی از کره‌جنوبی را شکست داد. پرهام مقصودلو که در دور اول با حریفی از اندونزی به تساوی رسیده بود، در دور دوم بازیکن چین‌تایپه را برد.

جودو؛ برگشت با باخت

ابوالفضل محمودی بعد از چند سال تعلیق فدراسیون ایران، نخستین جودوکاری بود که دیروز مبارزه کرد. او که در وزن ۶۶کیلوگرم به بازی‌ها اعزام شده بود، مقابل حریفی از کره‌شمالی شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

کد خبر 790628
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha