در پی برگزاری جلسه نامتعارف و غیرقانونی دفاع از پایان نامه توسط یک محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دو تن از اساتید حاضر در این جلسه تعلیق شدند.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین ، هفته گذشته و در آستانه آغاز سال تحصیلی، انتشار فیلمی از جلسه دفاع پایان نامه «لیلا حسین زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهری نامتعارف، پایان نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه وری دو نفر از سران تجزیه طلب در گذشته تقدیم کرد، واکنش هایی را در بین افکار عمومی و به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی کشور در پی داشت.

دانشگاه تهران با ارسال توضیحاتی اعلام کرد که فرد مذکور بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱» از تحصیل محروم شده است؛ لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است.

طبق پیگیری های خبرنگار تسنیم، این محکوم امنیتی در روزی که به دانشگاه مراجعه می کند، به قصد انجام کارهای آموزشی وارد دانشگاه می شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی از برگزاری جلسه نمایشی وی  بی خبر بوده و در شرایطی که  هنوز اخراجی بودن این دانشجو به وی اعلام نشده، به این فرد اجازه حضور در دانشکده داده می شود.

طبق اخبار منابع آگاه، این دانشجوی  اخراجی با هماهنگی سه تن از اساتید خود این جلسه را ترتیب می دهد و این افراد پس از بیان سخنان تجزیه طلبانه از سوی وی، در جلسه مذکور به  تذکر لفظی بسنده کرده و جلسه را ادامه می دهند که در پی این اقدام، دو تن از این اساتید یعنی مهراد عربستانی و زهره انواری از عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هئیت انتظامی دانشگاه ارجاع شده است.

 اعتراض ۵۳ استاد دانشگاه

در پی این ماجرا، ۵۳ تن از اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه ای نسبت به این وقایع اعتراض و تاکید کردند که «حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ندارد.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است. ما اعضای هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.»

کد خبر 790505
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    20 8
    نماینده کوموله های تروریست که اول انقلاب،. سر،. سربازان ایران را می‌بردند،. امروز در قلب دانشگاه تهران،. با جرات،. رجز می‌خواند،. و یک عده خائن از همه‌جا بی‌خبر ، ژست آزادی میگیرند
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    12 2
    توقع نبودن اصحاب شیطان درمکانهای مختلف بیجا است امااینکه انها بایک حرکت خودرابنمایش ومعرفی کنند درزمان حال ما یک نعمت است کهباید ازان برای پاکسازی وجلوگیری ازادامه کارمحفی انها قاطعانه جلوگیری شود
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    5 8
    به جای تهمت زدن به یکدیگر و جبهه گرفتن در مقابل معترضین و آزادی خواهان باید دید یک عضو کوموله چطور آزاد بوده و قوه قضائیه و سازمانهای اطلاعاتی وی را آزاد گذاشته اند. ظاهرا ایشان تا اواسط شهریور دانشجوی دانشگاه بوده و به قولی هنوز خودش هم نمیدانسته اخراج شده است پس چطور توقع دارید اساتیدش بدانند که ایشان اخراج شده است. ضمنا یک دفاع آزمایشی چه مشکل عظیمی ایجاد کرده که اینقدر به آن بها داده می شود و نتیجه اش اینست که از این دختر یک بت و قهرمان درست می شود ضمن اینکه زندگی دوتن از اساتید هم به مخاطره می افتد. یعنی فقط آن دو استاد مقصر هستند بقیه هیچ تقصیری ندارند. میشد این قضیه را خیلی آزام و بدون هیاهو حل کرد و اگر کسی مقصر است ایشان را تنبیه کرد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    2 3
    همگرایی طیف‌ها و سلایق مختلف اساتیدی که بیانیه رو امضاء کردند هم جالب است.
  • بهنام شرقی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    3 3
    زیادفرمول پیچیده ای ندارد.... واردبحث گروهکی و وابستگی هم لازم نیست بگردیم.... آقایان اساتید راهنما وقتی این عنصر هنجارشکن کشف حجاب کرده را برخلاف هنجارهای جامعه مسلمان ایرانی دیدندکه مسلم برخلاف هنجارهای تعریف شده برای یک دانشجو دردانشگاه ایران اسلامی را دیدندباید جلسه رو ترک میکردند تا برای آن پررو ودیگر دانشجویان درس عبرتی میشد دوروبر هنجارشکنی وآزمودن دستگاههای مسئول دانشگاه نروند وقتی اساتید راهنما ، خودبر توجهی کرده اند توجیه دیگر اساتید نیز عذر بدتر از گناه را میماند...... بنظر میرسد اگر یک بار برخورد قاطع انجام گیرد بجای اینکه دولت ودانشگاه هزینه بپردازد بی توجه ها وحامیان آنها هزینه بپردارندبرار همیشه بساط این بی توجهی وتوجیه گری برچیده میشود....