مدیران شهری همپای خانواده‌ها با برنامه‌های خاص به پیشواز پاییز رفته‌اند که نمونه‌اش طرح‌های متفاوت سازمان زیباسازی است. سیدمحمدرضا میبدی، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای ما در این‌باره می‌گوید.

طرح

همشهری- مریم باقرپور: هر سال در آستانه بازگشایی مدارس در خیابان‌ها و معابر اصلی تابلوها و بنرهای تکراری با عناوین «باز آمد بوی ماه مدرسه، آغاز سال تحصیلی جدید مبارک و...» نصب می‌شد اما از روز جمعه رهگذران شاهد بنرها و تابلوهای متفاوتی هستند. میبدی می‌گوید: برای امسال شعار «اول مهر، اول مهر است» را درنظر گرفته‌ایم و در راستای ایجاد نشاط و شادابی و ارتقای منظر شهری ۲ کار ویژه تعریف کرده‌ایم که از روز جمعه شهروندان شاهد اکران آنها در معابر هستند.

خاطره بازی با مدرسه در معابر پایتخت

مشاهیر در کتاب‌های درسی

یکی دیگر از کارهای ویژه سازمان زیباسازی در این زمینه، انتشار عکس و مشخصات مشاهیر ادبی، علمی، تاریخی، هنری، انقلابی و... روی کتاب‌های درسی است. میبدی می‌گوید: برای آشنایی و معرفی چهرهای دانش‌آموزی گذشته و معاصر عکس و مشخصات ۳۰ چهره مانند حجت‌الاسلام محسن قرائتی، شهید آوینی، مجید شهریاری، شهید حسن باقری، پروفسور مجید سمیعی، دکتر زرین‌کوب، پروین اعتصامی و... را در جلد کتاب‌های درسی طراحی کرده‌ایم که از روز جمعه به‌صورت بنر و تابلو در معابر نصب می‌شود.

خاطره بازی با مدرسه در معابر پایتخت
سیدمحمدرضا میبدی، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران 

نوستالژی گرافیکی

شیطنت‌هایی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس انجام می‌دهند، خواب ماندن و ایستادن‌ها پشت در کلاس، امتحانات، جنب‌وجوش‌ها و شیطنت‌های حیاط مدرسه و... نمونه کوچکی از تصاویری است که در قالب خاطره‌بازی‌ و به شکل طرح‌های گرافیکی آماده شده و در معابر و بزرگراه‌ها نصب می‌شود. معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران دراین‌باره می‌گوید: با دیدن این تصاویر خاطره‌های زیادی برای همه تداعی می‌شود و تلاش شده طرح‌ها جذاب و شاد باشد.
تعداد این طرح‌های گرافیکی به ۲۰ مورد می‌رسد و توسط طراحان شناخته شده و شاخص آماده شده تا حال و هوای شهر در آستانه بازگشایی مدارس و تکاپوی خانواده‌ها رنگی و خاص باشد. میبدی می‌افزاید: از روز جمعه مردم با دیدن این نمادهای شهری، می‌توانند شروع‌ماه مهر را در پایتخت با طعم و حال و هوای متفاوتی بچشند.

کد خبر 790345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha