رسانه‌های صهیونیستی درباره رونمایی از چندین پهپاد و سامانه‌های پدافندی در ایران خاطرنشان کردند که ایران از «دور-بردترین پهپاد جهان» برای تهدید اسرائیل رونمایی کرد.

پهپادهای معراج نیروی زمینی سپاه

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت: ایران روز جمعه در جریان یک رژه نظامی که مملو از بنرهایی بود که اسرائیل را تهدید می‌کرد، «دور-بردترین پهپاد جهان» را به نمایش گذاشت.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: این پهپاد یکی از تجهیزات نظامی هوایی و موشک‌هایی بود که نیروهای ایران در مراسمی در تهران به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ به نمایش گذاشتند و هفته‌ها پس از رونمایی جمهوری اسلامی ایران از هواپیمای بدون سرنشینی انجام گرفت که گفته می‌شود می‌تواند برای ۲۴ ساعت در آسمان باقی بماند.

تایمز آو اسرائیل همچنین با اشاره به وجود «بنرهای حاوی شعار علیه آمریکا و اسرائیل» در جریان رژه  نظامی روز جمعه‌ افزود: در این مراسم پوسترهایی بود که به زبان عبری و انگلیسی به اسرائیلی‌ها هشدار می‌داد «پناهگاه‌های خود را آماده کنید».

همچنین روزنامه جروزالم پست تیتر زد: ایران «دور-بردترین پهپاد جهان» را برای تهدید اسرائیل به نمایش گذاشت.

جروزالم پست افزود: ایران روز جمعه در سالگرد جنگ دهه ۱۹۸۰ با عراق، تجهیزات نظامی خود از جمله دور-بردترین پهپاد جهان» را به همراه موشک‌های بالستیک و مافوق صوت به نمایش گذاشت.

این رسانه‌های صهیونیستی در ادامه نوشت: جمهوری اسلامی ماه گذشته اعلام کرد که یک پهپاد پیشرفته به نام مهاجر-۱۰ با برد و مدت پرواز پیشرفته و همچنین با قابلیت حمل محموله بزرگ‌تر ساخته است.

به نوشته جروزالم پست، رسانه‌های ایران در آن زمان گزارش دادند که برد عملیاتی این هواپیمای بدون سرنشین ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۰ مایل) است و می‌تواند تا ۲۴ ساعت پرواز کند و به‌علاوه بار آن می‌تواند به ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) برسد که دو برابر ظرفیت پهپاد مهاجر-۶ است.

  مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم پهپاد آموزشی سفیر، پهپاد مهاجر ۲، پهپاد کمان ۲۲، موشک فکور ۹۰ هواپایه، موشک قادر هواپایه، موشک ستار و قائم، بمب هوشمند قاصد، پاد جنگ الکترونیک صحاب و شاهین، سامانه اخلالگر باند V/UHF و همچنین شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳، اژدر مارک۴۶، اژدر اکسیژنی، اژدر الکتریکی، مین صدف، مین انفطار، مین کوسه، پهپاد باور ۵، پهپاد آرش، پهپاد صادق، پهپاد ابابیل ۵،  پهپاد چمروش، پهپاد یسیر، پهپاد هما و زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ از تجهیزاتی بودند که از سوی یگان‌های متعلق به نیروی هوایی و نیز نیروی دریایی ارتش به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 790339
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha