سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

مهدی ربوشه: وقتی مسعود مرادی سوت پایان بازی را به صدا در آورد، این کابوس قلعه‌نویی بود که شروع می‌شد. اهواز هیچ‌گاه یادآور خاطرات خوشی برای او نیست.

او سومین دوره لیگ برتر را به یاد می‌آورد که در اهواز بازی را واگذار کرد و یک هفته بعد پاس جام قهرمانی را بالای سر برد. این بار هم ناکامی ‌در اهواز کلید خورد. سرمربی فولاد در حالی برنده دوئل سخت با قلعه‌نویی بود که در بازی رفت نیز پس از پیروزی در ورزشگاه آزادی از کنایه‌های امیر بی‌نصیب نماند. حاشیه‌ها و درگیری‌های یکی، دو روز اخیر ذهن سرمربی استقلال را به هم ریخته بود. او هرگز نتوانست جریان بازی را با تعویض‌های معروفش عوض کند. این در حالی بود که جلالی با آرامش خاصی بازی را دنبال می‌کرد و این تفاوت از حرکات دو مربی در کنار زمین پیدا بود.

سرمربی  فولاد درباره این بازی می‌گوید: «استقلال در 30 دقیقه ابتدایی راندمان کاری‌اش منفی 5 است اما در 30 دقیقه دوم مثبت 24 و 30 دقیقه سوم مثبت 13 است. وقتی با چنین آماری روبه‌رو هستیم طراحی برای بازی با چنین تیمی ‌سخت می‌شود. اما بازیکنان فولاد به خوبی از پس این پیچیدگی بر‌آمدند و توانستند فشار این تیم در دقایق پایانی را تحمل کنند. من در ذهنم دنبال ساخت یک تیم قوی و متفاوت هستم.»

اما اظهارات قلعه‌نویی در پایان بازی در نوع خود جالب‌توجه بود. وی سعی کرد عصبانیت خود را پس از صدرنشینی ذوب‌آهن بروز ندهد.  بنابراین ساده‌ترین راه، حمله به مربی برنده بود. این بار از تبریک قلعه‌نویی به حریف خبری نبود.

سرمربی استقلال گفت‌: «امیدوارم فولاد با همین انگیزه‌ای که مقابل ما بازی کرد در بازی‌های آینده نیز به میدان برود. بازیکنان فولاد در این مسابقه بسیار جنگنده و دونده ظاهر شدند. آنها اگر همیشه این طور ظاهر می‌شدند در نبرد قهرمانی قرار می‌گرفتند. به‌هرحال منتظر فوتبال پاک آقایان هستیم.»

اما مجید‌ جلالی دیروز در واکنش به حرف‌های قلعه‌نویی تصریح کرده است‌: «تیم‌هایی که در نبرد قهرمانی هستند باید به نوع فعالیت خود نگاه کنند و فرافکنی نکنند. وظیفه هر مربی و بازیکنی این است که در تمام باز‌ی‌ها با تمام وجود کار کند. اینکه بخواهند روی ذهن‌ها توهم و تردید ایجاد کنند شاید ناشی از ضعف عملکردی خودشان است.» این شاید آخرین پاسخی است که جلالی برای قلعه‌نویی مخابره می‌کند. وی همچنین تاکید کرده که با تمام توان در هفته پایانی به مصاف ذوب‌آهن خواهند رفت.

‌آشتیانی:  عده‌ای در حال تسویه حساب‌های شخصی هستند

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: «صدرنشینی ذوب‌آهن موضوع عجیبی نیست اما در نهایت استقلال قهرمان لیگ می‌شود.»

امیررضا واعظ‌آشتیانی اظهار داشت: «این موضوع که ذوب‌آهن صدرنشین لیگ شده است، اتفاق عجیبی نیست. چرا‌‌که پیش از این هم ذوب‌آهن مدتی صدرنشین لیگ بود اما استقلال توانست این جایگاه را به‌دست آورد. هنوز دو دیدار دیگر تا پایان فصل باقی مانده که این دیدارها سرنوشت قهرمان را مشخص می‌کند.»  وی افزود: «فرصت برای ما تمام نشده است و اعتقاد دارم که استقلال می‌تواند بار دیگر صدر جدول و قهرمانی لیگ را به دست آورد.»

واعظ‌آشتیانی ادامه داد: «بازیکنان استقلال در دیدار برابر فولاد تلاش خود را انجام دادند و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. ضمن آنکه فولاد کمی‌هم خوش شانس بود و ما فرصت‌های خوبی را از دست دادیم. البته تیم خوزستانی نیز موقعیت‌های مناسبی داشت و چیزی از ارزش‌های این تیم و بازی‌های خوبش کم نمی‌شود.» 

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره‌ برخی حاشیه‌های ایجاد شده در هفته‌های پایانی لیگ برتر و تاثیر آن بر استقلال در راه رسیدن به قهرمانی نیز گفت: «این مسائل را حاشیه نمی‌دانم بلکه عده‌ای در حال تسویه حساب‌های شخصی هستند. اما این جوسازی‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند چرا‌که امیر قلعه‌نویی، بازیکنان و تمامی ‌عوامل باشگاه و تیم به کار خود مشغول هستند و کوچکترین توجهی به این تسویه حساب‌های بیرون از مجموعه ندارند.»

وی افزود: «استقلال در درون خود آرامش کامل دارد و این فضای متلاطم بیرون از سیستم استقلال است که نمی‌تواند به درون تیم ما نفوذ کند. در هر صورت استقلال در آستانه‌ قهرمانی است و شاید این فضاسازی‌ها اجتناب‌ناپذیر باشد. اما در درون استقلال آن آرامشی که منتهی به قهرمانی می‌شود، وجود دارد و همه چیز در دو بازی آینده مشخص می‌شود.»

واعظ‌آشتیانی درباره‌ شایعه‌ درگیری میثم منیعی با امیر قلعه‌نویی و مسئول روابط عمومی ‌باشگاه استقلال نیز گفت: «روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که در این باره دروغ‌نویسی کرده‌اند باید پاسخگو باشند چرا‌که چنین مسئله‌ای رخ نداده است که برخی رسانه‌ها بخواهند با شوق و ذوق آن را بیان کنند. به هیچ عنوان رفتاری از قبیل درگیری فیزیکی، یا فحاشی از سوی منیعی صورت نگرفته است و مطمئن باشید که باشگاه استقلال در جهت استیفای حقوق قانونی خود علیه روزنامه‌ها و خبرگزاری که این مطالب دروغ را منتشر کرده‌اند، اقدام خواهد کرد. من تصور می‌کنم این مسائل فرضیه‌های ذهنی و دروغین بوده است.»

وی درباره‌ این موضوع که برخی عکاسان مدعی تهیه‌ عکس از صحنه‌های این درگیری و ضبط آن توسط مسئولان باشگاه استقلال هستند نیز گفت: «این موضوع نیز غیرواقعی است و برای بلوف زدن مطرح شده است.»

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره‌ ادعاهای رضا رجبی مشاور سابق تیم استقلال پیرامون جذب «رینالدو» بازیکن پرویی و اتهام‌هایی که او به مسئول روابط عمومی ‌باشگاه زده است، اظهار داشت: «تا جایی که من خبر دارم نوری‌فر از رجبی شکایت کرده است و رجبی باید در این زمینه در حضور مراجع قضایی پاسخگو باشد. اگر مدارکی در این زمینه دارد، ارائه کند و در غیر این صورت پاسخگوی قانون باشد.»

واعظ‌آشتیانی درباره‌ اتهام تبانی به امیر قلعه‌نویی نیز گفت: «من از این مسئله اطلاعی ندارم چراکه مربوط به گذشته است و داخل چنین مسائلی نمی‌شوم. در مجموع امیدوارم که هیچ‌گاه چنین مسائلی در فوتبال ما وجود نداشته باشد و ما فوتبالی پاک داشته باشیم.»

وی درباره اظهارات برخی از مسئولان سابق استقلال پس از انتشار بیانیه‌ باشگاه درباره حاشیه‌سازان گفت: «پاسخ دادن به چنین صحبت‌هایی قابل ارزش نیست و وقت خود را برای چنین اظهارات بیهوده‌ای تلف نمی‌کنیم.»

واعظ تاکید کرد: «امید بسیار زیادی به قهرمانی استقلال در لیگ برتر دارم. هرچند که نتایج فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما استقلال بی‌تردید توانایی قهرمانی در لیگ برتر را دارد ضمن آنکه امید زیادی داریم تا در لیگ قهرمانان آسیا نیز با انجام بازی‌های خوب در سه دیدار آینده از گروه صعود کنیم.»

 افسوس قلعه‌نویی

رفتار امیر قلعه‌نویی در بین دو نیمه بازی با فولاد خوزستان و بعد از بازی چندان متفاوت نبود. او در بین دو نیمه در رختکن تیمش خطاب به بازیکنان گفت: «شما برنده بازی هستید. من مطمئن هستم.» و در پایان، دیگر نه توبیخی بازیکنان را تهدید می‌کرد و نه درگیری لفظی در کار بود. گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی بعد از ناکامی ‌در اهواز و از دست دادن صدرنشینی در گفت‌وگو با یکی از دوستانش تاکید کرده تنها چیزی که ذهنم را به خود مشغول کرده این است که امسال نباید در دو بازی می‌باختم؛ بازی  برگشت با سپاهان و بازی رفت با فولاد. 

نباید به کاظمی ‌و جلالی می‌باختم.» برهیچکس پوشیده نیست که امیر قلعه‌نویی حساسیت خاصی روی فرهاد کاظمی و مجید جلالی دارد و شکست مقابل این دو مربی را هرگز برنمی‌تابد. در اولین دیداری که کاظمی روی نیمکت سپاهان نشست، این تیم آبی پوشان تهران را 2 بر یک شکست داد تا کارنامه موفق‌ فرهاد کاظمی در مقابل قلعه‌نویی پربارتر شود. مجید جلالی هم در تهران تیم قلعه‌نویی را مغلوب کرد تا در این هفته‌های پایانی لیگ، ناراحتی امیر از شکست مقابل این دو مربی دوچندان شود.  قلعه‌نویی 6 امتیاز حساس را به این دو مربی تقدیم کرد تا افسوس از دست دادن صدرنشینی در هفته سی‌ودوم آرامش او را کاملا برهم بزند. البته او معتقد است که تیمش بازهم قهرمان خواهد شد.

سرمربی استقلال در اهواز البته نتیجه نامناسبی را به دست نیاورد. تساوی مقابل فولاد که در دقایق پایانی چندین موقعیت گلزنی را از دست داد نباید نتیجه چندان ناراحت‌کننده‌ای برای استقلال محسوب شود. در فاصله دو هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر این قلعه‌نویی است که با کابوس نایب قهرمانی می‌جنگد.

کد خبر 78968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز