شبکه‌های مجازی صرفا جای وقت‌گذرانی و به اشتراک گذاشتن اخبار رونالدو و مسی یا بازیگران و خوانندگان مشهور نیست. برخی صفحات رسانه‌های مجازی مورد پسند دوستداران کتاب‌ است و به خوبی برای انتخاب کتاب راهنمایی‌شان می‌کند. در این گزارش با ۱۰ صفحه مشهور معرفی کتاب آشنا می‌شوید.

كتاب و قهوه

همشهری آنلاین، مکنزی ژان فیلیپ: احتمالا فید (خوراک) رسانه اجتماعی شما پر از سلفی دوستان، تأیید و تبلیغ محصولات مختلف توسط سلبریتی‌ها و تعداد زیادی عکس غذاست. اگر به دنبال تغییر مثبتی هستید، کتاب‌دوستانی وجود دارند که این تغییر را ممکن می‌کنند. عاشقان ادبیات آنها را «بوکستاگرام» می‌نامند و با زدن هشتگ درست می‌توانید به سرزمین جادویی بی‌انتهایی برسید که در آن کتاب‌خورها عکس‌های بی‌نقصی از داستان‌های مورد علاقه‌شان و جدیدترین رمان‌های پیشنهادی‌شان ارسال می‌کنند. از آخرین انتخاب‌های هنرپیشه معروف ریز ویترسپون گرفته تا ابتکارهای هنری شگفت‌انگیز و آدم‌های بامزه‌ای که در مترو کتاب می‌خوانند، تعدادی از بهترین حساب‌های اینستاگرام درباره کتاب را که می‌توانید دنبال کنید در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

۱. NYTBooks@

اگر نظر یک متخصص راضی‌تان می‌کند، نیویورک تایمز یکی از موثق‌ترین منابع درباره بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌های جهان ادبیات است. در این حساب اینستاگرامی یادداشت‌های اختصاصی روزانه و پیشنهادهایی از روزنامه‌نگاران مجرب حوزه کتاب پیدا می‌کنید. درضمن، نقل‌قول‌هایی از برخی نویسندگان محبوب مثل آلیس واکر یا ملاله یوسف‌زی نیز در اینجا وجود دارد.

۲. StrandBookstore@

اگر از تحسین‌کنندگان یک کتابفروشی بزرگ هستید، کتابفروشی استرند به عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مستقل در نیویورک شناخته می‌شود و زنی که صاحب آن است همیشه پیشنهادهای جالبی دارد که از نظر فرهنگی آگاهی‌بخش و قابل توجه است.

۳. SubwayBookReview@

اگر یادداشت‌های آدم‌های عادی را می‌پسندید، در صفحه «یادداشت‌های کتاب مترو» از نیویورک تا واشنگتن، از شیلی تا لندن، خوانندگان از سراسر جهان کتاب‌هایی را که در رفت‌وآمدهایشان مطالعه می‌کنند با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

۴. WellReadBlackGirl@

اگر به حمایت از نویسندگان رنگین‌پوست علاقه دارید، حساب «دختر سیاه‌پوست دانا» مختص معرفی آثار زنان رنگین‌پوست است و معمولا پست‌هایی درباره پیشنهادهای کتاب از خلال ژانرهای مختلف و نقل‌قول‌های الهام‌بخش دارد که همگی‌شان به قلم زنان سیاه‌پوست نویسنده است.

۵. BraveLiteraryWorld@

اگر به یک عکس خوب اینستاگرامی به اندازه یک کتاب خوب علاقه دارید، حساب «دنیای شجاع ادبیات» پیشنهادهای کتابی درجه یک و عکس‌های آرامش‌بخش و ـــ از نظر زیبایی‌شناختی ـــ دلچسبی از طبقات مرتب‌شده کتاب، فنجان‌های قهوه و  فروشگاه‌های جذاب دارد که می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به فید شما بدهد.

۶. ThisGirlHasn۰name@

اگر دست‌ودل‌تان برای داستان‌های فانتزی و علمی ـ تخیلی می‌لرزد، پس نه‌تنها عکس‌های بی‌نقص و پررمزوراز از کتاب‌های صاحب حساب بلکه پیشنهادهای غافلگیرکننده حساب «این دختر اسم ندارد» ـــ از «بازی تاج‌وتخت» گرفته تا «هری پاتر» ـــ برای شما مثل رویاست.

۷. BookishMadeleine@

اگر دلتان می‌خواهد که دوستی در میان بوکستاگرام ها پیدا کنید، با ترکیبی از عکس‌های گرم و جذاب و سؤال‌هایی مثل اینکه «کتاب‌فروشی‌های مورد علاقه شما کدم‌اند؟» و «دوست دارید در چه هوایی مطالعه کنید؟»، بخش کامنت‌های مادلین مکانی عالی‌ای برای تبادل نظر با سایر هم‌قطاران کتاب‌دوست است.

۸. ReesesBookClub@

اگر هرچیزی را که ریز ویترسپون به شما می‌گوید می‌پسندید، از سال ۲۰۱۷، این بازیگر مشهور علاقه‌اش را به ادبیات از طریق داستان خوبی که به صورت ماهانه برای «باشگاه کتاب ریز» انتخاب می‌کند با طرفدارانش سهیم شده است.

۹. ChronicleBooks@

اگر می‌خواهید فید شما رنگ و لعابی بگیرد، کرونیکل بوکز ـــ ناشر مستقل سان فرانسیسکویی ــــ به طور مدوام با عکس‌های شاداب و خوش‌ آب و رنگی که پست می‌کند همیشه روز شما را می‌سازد. البته، همیشه هم عکس کتاب نیست و عکس‌های دیگری هم پست می‌کند.

۱۰.  penguinrandomhouse@

اگر دوست دارید پا به پای جهان نشر پیش بروید، این حساب که به یکی از بزرگ‌ترین ناشران جهان تعلق دارد، پست‌های به‌روزی درباره آخرین کتاب‌ها منتشر می‌کند. کتاب‌هایی مثل «شدن» میشل اوباما یا کتاب‌های دنیل استیل و... در این صفحه انتظار شما را می‌کشد.

کد خبر 789556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha