دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان دوشنبه (24 فروردین) به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد و سرژ سرکیسیان روسای جمهور دو کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روسای جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان پس از حدود یک ساعت گفتگوی خصوصی درباره روابط دوجانبه و مهم ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و در مذاکرات مشترک، روابط دو ملت را عمیق و پایدار عنوان و تصریح کردند: مناسبات و همکاری‌های روبه گسترش تهران - ایروان باید در همه زمینه‌ها حفظ و تقویت شود.

دکتر احمدی‌نژاد و سرکیسیان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک ایران و ارمنستان در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی، اظهارداشتند: با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و ارمنستان مهم و ضروری است.

روسای جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با تأکید بر اینکه گفتگو و منطق و عدالت باید بر روابط کشورها حاکم باشد، خاطرنشان کردند: صلح، دوستی و برادری باید با همکاری همه کشورها در منطقه حاکم باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، سفر رئیس‌جمهور ارمنستان به تهران را در جهش روابط دوستانه دو کشور مؤثر دانست و گفت: ارمنستان شکوفا، پیشرفته و پایدار به نفع کل منطقه است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتقاء روابط با ارمنستان یکی از اصول قطعی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: روابط دوجانبه باید در عرصه‌های مختلف از جمله تجارت، انرژی، حمل و نقل و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توسعه یابد.

رئیس‌جمهور ارمنستان نیز در این مذاکرات از حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت و توسعه ارمنستان در بخش‌های مختلف قدردانی و تصریح کرد: ایروان خواستار گسترش و افزایش مناسبات و همکاری‌ها با تهران در عرصه‌های گوناگون است.

کد خبر 78940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز