همشهری آنلاین: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و آرمن گئورگیان معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت منطقه ای ارمنستان روز شنبه در دیدار با یکدیگر درباره توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های فرهنگی توافق کردند.

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری ارمنستان، گئورگیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب ایروان و تهران از بدو تشکیل کشور ارمنستان تاکنون گفت: روابط و همکاری‌های ارمنستان و ایران با داشتن روند رو به رشد، دورنمای روشنی دارد و اراده سران دو کشور در این زمینه تعیین کننده است.

وی تاکید کرد که پیگیری مسایل دانشجویان ایرانی، امور فرهنگی، روابط دوجانبه و خواسته های جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دولت ارمنستان قرار خواهد گرفت.

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با بیان این که فعالیت های فرهنگی سبب تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور می شود، گفت: با امضای تفاهم نامه فرهنگی، هنرمندان دو کشور با سهولت و برنامه ریزی منسجم می توانند درباره موضوع های مشترک فرهنگی فعالیت کنند.

وی افزود: همچنین این مساله سبب می شود دو ملت به شناخت و درک بیشتری از یکدیگر برسند و نسبت به یکدیگر اعتماد متقابل پیدا کنند.

حسینی خاطرنشان کرد که این اعتماد همچنین به طرفین این امکان را می دهد که سرمایه گذاری های بلندمدت داشته باشند.

وی همچنین از همراهی و حمایت ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی تشکر کرد.

حسینی در این دیدار ایجاد تسهیلات بیشتر از سوی دولت ارمنستان برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آن کشور بویژه درباره صدور روادید را خواستار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به دیدار همتای ارمنی خود از تهران و براساس دعوت رسمی وی، عصر پنجشنبه در رأس یک هیات عالی رتبه فرهنگی وارد ایروان شد.

وزیران فرهنگ ایران و ارمنستان روز پنجشنبه تفاهم نامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور را امضا کردند.

از جمله موارد این تفاهم نامه کمک متقابل در برگزاری هفته های فیلم و فرهنگی ایران و ارمنستان در دو کشور است.

کد خبر 210190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز