همشهری آنلاین: عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت اگر تبانی استقلال تهران و اهواز ثابت شود، هر دو تیم به دسته پایین سقوط خواهند کرد

عبداللهی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص بحث تبانی دو تیم استقلال تهران و استقلال اهواز گفت: طی چند روز اخیر زمانی ‌که این بحث در روزنامه‌ها مطرح شد وقتی به ذهنم رجوع کردم که در آن ایام چه گذشت به خاطرم آمد زمزمه‌هایی از بحث احتمالی تبانی این دو تیم به گوش می‌رسید اما هیچ گاه در این ارتباط شکایتی مطرح نشد.

عبداللهی افزود: به هر حال برای رسیدگی به پرونده در هر ارگانی باید در ابتدا شکایتی مطرح شود تا بعد از آن مراجع مربوط به آن رسیدگی کنند. اما در فصل 81-82 در این ارتباط هیچ گونه شکایتی ارائه نشد. اینکه این بحث در روزنامه‌ها مطرح می‌شود هیچ‌گاه قابل اغماض نیست و ما نمی‌توانیم با استناد به مصاحبه‌ها در این ارتباط اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم اگر کمیته انضباطی جواد زرینچه و محمد نوازی را دعوت کرده به دلیل تشویش اذهان عمومی است. به هر حال باید اظهارات مدعیان این پرونده را بشنویم اما ذکر این مطلب بعد از 6 سال زیاد مورد پسند نیست و نمی‌تواند موجه باشد.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که در همان فصل نیز در این کمیته فعالیت می‌کرد در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد این پرونده به محاکم قضایی واگذار شود گفت: این مساله را باید بررسی کنیم. اگر قابلیت طرح در محاکم قضایی را داشت آن وقت حتما پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد. البته طبق اساسنامه فیفا مسائل مربوط به فوتبال در همان محاکم ورزشی بررسی و اعلام رای خواهد شد. البته اگر فردی تهمتی را به شخص دیگری زده باشد فرد مورد اتهام قرار گرفته می‌تواند شکایت خود را از محاکم قضایی پیگیری کند. به هر حال باید با سند و مدرک ادعایش را ثابت کند. حقوق افراد باید رعایت شود و قانون به این مساله تاکید ویژه دارد.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که اگر ادعای جواد زرینچه ثابت شود چه مجازات‌هایی برای امیر قلعه‌نویی و دو باشگاه در نظر گرفته خواهد شد گفت: فکر می‌کنم در آیین‌نامه‌ انضباطی ماده 62 در بحث تبانی آمده برای فرد متهم یک تا چهار سال محرومیت به همراه 200 میلیون ریال جریمه نقدی و سقوط هر دو تیم به رده پایین خواهد بود. تمامی این مسائل در حالی خواهد بود که تبانی ثابت شود.

البته به خوبی می‌دانید ثابت کردن بحث تبانی بسیار مشکل است. به طور مثال یک دروازه‌بان توپ در مقابلش به آرامی زمین می‌خورد و تبدیل به گل تیم حریف می‌شود حالا چگونه می‌توان ثابت کرد دروازه‌بان به عمد این گل را خورده است و یا اینکه توپ با برخورد به زمین مسیر خود را تغییر داده که دروازه‌بان نتوانسته آن را مهار کند. به همین دلیل است می‌گویم ثابت کردن بحث تبانی خیلی دشوار و در حین حال سنگین است.

وی در خصوص اینکه اگر جواد زرینچه نتواند ادعای خود را ثابت کند چه مجازاتی برای وی در نظر گرفته می‌شود نیز گفت: اگر وی نتواند ادعای خود را ثابت کند در صورت شکایت فرد یا تیم مقابل مجازات‌هایی برای شخص مدعی در نظر گرفته خواهد شد. چرا که ما نباید اجازه دهیم با حیثیت اشخاص بازی شود. کمیته انضباطی این مساله را به دقت بررسی و اعلام رای می‌کند. البته در آیین‌نامه انضباطی خودمان مفادی در خصوص بحث تبانی و مجازات‌های آن وجود دارد اما در مورد افرادی که اتهام می‌زنند بحثی نشده که ما با استمداد از آیین‌نامه فیفا تصمیم لازم را خواهیم گرفت

کد خبر 78831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز