در پی سفر رییس جمهوری به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد.

گوشت گرم

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق پس از سفر آیت‌الله رییسی، رییس جمهور و عقد قرارداد با کنیا انجام شده است.

پیش از سفر رییس جمهوری کشورمان به آفریقا، ایران هیچ همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی با این منطقه نداشته است.

اکنون در منطقه «نایروک» (یکی از ایالات کنیا) تعداد ۲ هزار راس دام گوسفندی در قرنطینه قرار دارد که آماده کشتار است و در این زمینه، همه پروتکل‌ها و آزمایشات لازم انجام شده است.

در حال حاضر دامپزشکان ایرانی با همکاری دامپزشکی کنیا توانسته اند همه گوسفندان را پلاک کوبی کنند و کارشناسان امیدوارند گوشت گرم گوسفندی کیفی به بهترین شکل وارد کشور شود.

در این پیوند، ️جعفر برمکی، سفیر ایران در کنیا اظهار کرد: نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: گونه غالب گوسفندی در کنیا، «قره گل» ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد این کشور شد.

قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری 

قیمت‌های تنظیم بازاری هر کیلوگرم گوشت ران و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان، راسته با استخوان ۳۱۰ هزار تومان، قلوه‌گاه بدون استخوان ۲۴۰ هزار تومان و مخلوط ۳۱۶ هزار تومان اعلام شد.

 وزارت جهاد کشاورزی قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری وارداتی را اعلام کرد. بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز، ران گوسفندی و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰ هزار تومان، گردن گوسفندی ۲۶۵ هزار تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۳۱۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی بدون استخوان ۲۴۰ هزار تومان، مخلوط گوسفندی ۳۱۶ هزار تومان است.

 این وزارتخانه از مردم خواسته است که اگر در فروشگاه ها این محصولات را با قیمتی بیشتر مشاهده کردند آن را از طریق سامانه ۱۲۴ با درج عنوان شرکت بسته‌بندی به بازرسین اعلام کنند تا با گرانفروشی برخورد شود.

وزارت جهاد کشاورزی همچنین از جریمه یک شرکت بسته بندی گوشت قرمز به دلیل گران فروشی گوشت های خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است: این شرکت بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای را بسته‌بندی و توزیع می‌کرد که اقدام به گرانفروشی محصول کرده است و بخشی از گوشت را خارج از شبکه توزیع به بازار عرضه کرده است.

 با وجود تاکید بازرسین به عدم تولید و بسته‌بندی گوشت‌های خارج از مصوبه تنظیم بازار، این شرکت از این امر سر باز زده و به دلیل این که تفکیک این گوشت با گوشت تنظیم بازاری امکان‌پذیر نیست، توانستند گوشت را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند.

بازرسین این تخلف را کشف و پرونده را با جریمه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند که پس از رسیدگی تا ۲۵ میلیارد تومان قابل تغییر و افزایش است.

واحدهای صنفی که گوشت‌های تنظیم بازاری را بسته‌بندی و توزیع می‌کنند چنانچه تخلفی داشته باشند بازرسین با واحد صنفی برخورد قاطع خواهند کرد.

کد خبر 788261
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha