مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶
۰ نفر

یکی از متداول‌ترین روش‌های طعم‌دار کردن مرغ و جوجه با لیموترش و زعفران است ولی اگر از این ترکیب خسته شده‌اید، در ضمن به خاطر داشتن رژیم کم کالری مجبور هستید که برای مرغ در رژیم غذایی‌تان حتما جایی در نظر بگیرید، روش دیگری را برای طعم‌دار کردن مرغ امتحان کنید.

رولت مرغ

همشهری آنلاین: مخلوط آب پرتقال و عسل و زردآلو برای شما رژیمی‌ها یک پیشنهاد فوق‌العاده است؛ البته فقط اگر با مزه شیرینی میانه خوبی داشته باشید!

مواد لازم برای ۲ نفر 

۴ تکه فیله مرغ
۲ ق س روغن زیتون
۴ ق س آب پرتقال (ترجیحا آبمیوه تازه باشد)
۲ ق س عسل
نمک به مقدار کافی
۵ عدد زردآلو یا آلو قیسی

۱. فیله‌های مرغ را پس از شستن با مقدار خیلی کمی نمک و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون آغشته کرده و در ظرفی دربسته در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بمانند تا مزه‌دار شوند.

۲. با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون باقیمانده، کف یک تابه را چرب کرده و فیله‌های مزه‌دار شده را روی آن بگذارید تا با در بسته به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند. وقتی فیله‌ها پختند، نوبت به سس آنها می‌رسد.

۳. عسل را با آب پرتقال مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا رقیق شود. آلوها یا زردآلوها را هم در کنار فیله‌ها در تابه بگذارید. نصف مقدار سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روی فیله‌ها ریخته، در تابه را بگذارید و با درجه ملایم حدود ۱۰ دقیقه حرارت دهید.

۴. بعد از این مدت نصفه دیگر سس را روی فیله‌ها بریزید تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خورد فیله‌ها برود و آنها را مزه‌دار و خوشرنگ کند. بعد از چند دقیقه که سس کمی غلیظ شد می‌توانید حرارت را خاموش کرده و فیله‌ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

یه‌جور دیگه

اگر از کمپوت استفاده می‌کنید که کارتان راحت است. اما اگر از زردآلوی تازه که فصل آن هم هست استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را قبل از شروع کار با کمی شکر و آب مخلوط کرده و بپزید تا مانند کمپوت شود.

فوت و فن

زردآلو یا آلو قیسی در هنگام پخت با فیله مرغ و سس عسل و پرتقال می‌پزد و شکل زیبایی به خود می‌گیرد. البته اگر از کمپوت که پخته شده و نرم است استفاده می‌کنید، می‌توانید با پشت چنگال آنها را له کرده و با سس مخلوط کنید و برای سرو کردن کنار فیله‌ها بگذارید.

کد خبر 787979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha