همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری لایحه اصلاح ماده 19 قانون نوسازى و عمران شهرى مصوب 1347 را به منظور رفع ابهامات و اشکالات فعلى در قانون نوسازی و عمران شهری براى طى تشریفات قانونى تقدیم مجلس کرد.

در ماده 19 قانون نوسازى و عمران شهرى ـ مصوب 1347 چنین آمده است: هرگاه در نتیجه اجراى طرح‌هاى شهردارى تمام یا قسمتى از معابر به صورت متروک در آید آن قسمت متعلق به شهردارى است و هرگاه شهردارى قصد فروش آن را داشته باشد مالک ملک مجاور در خرید آن حق تقدم خواهد داشت.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به منظور رفع ابهامات و اشکالات فعلى از جمله شفاف کردن حق تقدم در صورت برگزارى یا برگزار نشدن مزایده در فروش معبر متروک و نحوه عمل در صورت تعدد مالکین ملک مجاور، لایحه اصلاح ماده 19 قانون نوسازى و عمران شهرى مصوب 1347 را تصویب و رئیس‌جمهوری آن را براى طى تشریفات قانونى تقدیم مجلس کرد.

بر اساس این لایحه، ماده 19 قانون نوسازى و عمران شهرى ـ مصوب 1347 به این شرح اصلاح می‌شود: هرگاه در نتیجه اجراى طرح‌هاى مصوب شهرى (جامع ـ تفصیلى) تمام یا قسمتى از معابر به صورت متروک در آید آن قسمت متعلق به شهردارى خواهد بود.

هرگاه شهردارى قصد فروش آن را داشته باشد مشروط بر اینکه آن مقدار زمین قابلیت صدور جواز و استفاده مستقل را نداشته باشد، ‌مالک ملک مجاور در خرید آن با قیمت کارشناسى روز و با ترک تشریفات مزایده حق تقدم خواهد داشت و در صورتى که ملک یاد شده در مجاورت املاک متعدد و با مالکین متعدد باشد تشریفات مزایده بین آنها برگزار مى‌شود.

نحوه اجراى این ماده به موجب آیین نامه‌اى است که وزارت کشور آن را تهیه و به تصویب هیئت وزیران مى‌رساند.

کد خبر 78773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز