شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ شهردار تهران در نشستی که با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب دیدار نوروزی برگزار شد با اشاره به آخرین شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد که ممکن است شرایط تغییر کند

مشاور پارلمانی شهردار تهران در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به برگزاری نشست و دیدار صمیمی 60 تن از نمایندگان دوره‌ هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی که عصر دیروز برگزار شد، اظهار داشت: این دیدار در چارچوب دیدارهای نوروزی دکتر محمدباقر قالیباف انجام شده است.

امیر طالبیان در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات بیشتری از این نشست گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دلایل بیشتر اعلام انصراف شهردار تهران از حضور در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را جویا شده و از این موضوع به‌شدت ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه این گروه نمایندگان مجلس معتقد بودند با توجه به کارنامه موفق قالیباف در نیروی انتظامی و با توجه به توانمندی‌های اثبات شده وی در شهرداری نامزدی وی در این عرصه می‌توانست راهگشا باشد، به نقل از شهردار تهران و در پاسخ به دغدغه این عده از نمایندگان گفت: من هرگز از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی نکرده‌ام و همواره آماده خدمت به نظام اسلامی و مردم عزیز ایران هستم.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود که معاون پارلمانی شهرداری به آنها اشاره کرد، افزود: هرجا لازم باشد خدمت می‌کنم ولی چون در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری برای حضور بنده اتفاق نظر حاصل نشد، ترجیح دادم در این فضا حاضر نباشم. اگر باورمان آن باشد که قدرت در الگوی سیاست‌ورزی اسلامی، وسیله‌ای برای خدمت است، دیگر نباید در شرایطی که فضا مهیا نیست اصرار بر حضور داشته باشیم.

قالیباف عنوان کرد: مدت‌ها قبل با همکاری مجموعه‌ای از دوستان و کارشناسان حوزه‌های گوناگون، در حال تدوین برنامه‌ای برای حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده‌ایم و در صورت ورود به عرصه قصد داشتم برنامه‌ای مبسوط را به پیشگاه ملت ایران عرضه کنم، ولی با توجه به اینکه زعما و فعالان سیاسی موجود در صحنه سیاسی کشور در مورد حضور بنده به اجماع نرسیده‌اند، ترجیح می‌دهم که در فضای فعلی حاضر نباشم.

شهردار تهران همچنین با تاکید بر اینکه اگر اجماع صورت بگیرد، آماده حضور در عرصه انتخابات هستم و در غیر اجماع ترجیح می‌دهم، نامزد نباشم، تصریح کرد: ممکن است شرایط سیاسی کشور در آینده تغییر کند که در آن صورت ان‌شاءالله با قدرت و برنامه و رویکردی جدید وارد صحنه خواهم شد.

سیدمؤید حسینی نماینده مردم خوی و نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با همشهری با تایید خبر دیدار نمایندگان مجلس با شهردار تهران و اشاره به مطالب مطرح شده از سوی معاون پارلمانی شهرداری تهران تاکید کردند که اظهارات قالیباف با واکنش مثبت نمایندگان مجلس مواجه شده است و آنها از حسن نظر و همچنین تلاش‌های بی‌شائبه دکتر قالیباف در نیروی انتظامی و شهرداری تهران تقدیر و ستایش کرده‌ و بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر شهرداری تهران و مجلس جهت حل مسائل تهران و تحقق سریع‌تر برنامه‌های توسعه شهری تاکید کردند

کد خبر 78758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز