مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

میوه‌هh آن‌قدر عطر و طعم خاصی دارند که وقتی با کیک یا شیرینی همراه می‌شوند، نظیر آنها را نمی‌توان پیدا کرد.

کیک زردآلو

همشهری آنلاین: کافی است یک کیک ساده یا کاکائویی پوک درست کنید و میوه مورد نظرتان را به همراه خامه میان آن بگذارید. کیک پیشنهادی این شماره کاکائویی با میوه زردآلو است. بپزید و با یک لیوان چای یا نسکافه لذتش را ببرید.

مواد لازم

۵ عدد تخم‌مرغ
۲ ق چ بیکینگ پودر
۵ ق س آرد
۳ ق س پودر کاکائو
۱۰۰ گرم خامه
۳ /۱ ق چ وانیل
۱۰۰ گرم شکر
۸۰ گرم کره
۲ ق س شکر برای شیرین کردن خامه
۵ ق س آب گرم
زردآلو برای تزئین به مقدار لازم

۱. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در یک کاسه بزرگ ریخته، مخلوط کرده و چند بار الک کنید.

۲. تخم‌مرغ‌ها را شکسته، زرده‌ها را از سفیده‌ها جدا کنید. سفیده‌ها را در یک کاسه ریخته و با دور تند همزن آن‌قدر بزنید تا سفید و پف‌دار شوند.

۳. زرده‌ها را در ظرف دیگری ریخته و با وانیل و پودر شکر و آب گرم مخلوط کنید و با همزن هم بزنید وقتی سفید شد کره را اضافه کرده و آن‌قدر این مواد را با یکدیگر هم زده و مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شوند. حالا کم‌کم مخلوط آرد را به زرده‌ها اضافه کرده و با لیسک (قاشق مخصوص کیک) خوب مخلوط کنید تا گلوله‌های آرد از هم باز شوند.

۴. سفیده زده‌شده پف‌دار را به مواد اضافه کرده و به صورت دورانی با آنها مخلوط کنید تا همه مواد کیک با یکدیگر مخلوط شوند و ترکیب یکدست و یکنواختی داشته باشید.

۵. فر را با درجه حرارت ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و مدتی صبر کنید تا گرم شود. قالب کیک را آماده کرده و درون قالب، کاغذ روغنی یا کاغذ مافین بگذارید و مایه کیک را روی کاغذ درون قالب بریزید. البته بهتر است خیلی قالب را از مایه کیک پر نکنید.

۶. سینی پنجره‌ای فر را در طبقه وسط قرار دهید و قالب کیک را روی آن بگذارید. بعد از بستن در فر به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کیک خوب پف کرده و بپزد.

نکته: اگر در مدت پخت کیک در فر را باز کنید، پف کیک می‌خوابد و آن بافت اسفنجی مورد نظر را پیدا نمی‌کند.

۷. بعد از درآوردن کیک‌ها از درون فر صبر کنید تا خنک شوند و بعد آنها را از قالب جدا کنید. زردآلوها را شسته و به شکل نوارهای باریک ببرید.  

۸. کیک را از کاغذ جدا کرده و با چاقوی اره‌ای (دندانه‌دار، مخصوص نان) از وسط به صورت طولی به دو قسمت تقسیم کنید. با کاردک مقداری از خامه فرم گرفته آماده شده را روی نیمه پایینی کیک مالیده و برش‌های زردآلو را روی خامه بگذارید. حالا نیمه بالایی کیک را روی خامه و میوه بگذارید.

می‌توانید روی کیک را با زردآلوی برش‌زده و خامه فرم گرفته تزئین کنید.

یه‌جور دیگه

به جای کیک‌های مافینی (فنجانی) کوچک می‌توانید این مایه کیک را در ظرف بزرگ‌تری درست کرده و یک کیک یک تکه داشته باشید که بعد از برش زدن و تزئین، آن را سرو کنید. این شکل کیک یک‌تکه کمی رسمی‌تر از انواع کوچک و فنجانی آن است.

فوت و فن

برای درست کردن خامه فرم گرفته ۲۰۰ گرم خامه را با ۷۵ گرم شکر و نوک قاشق چایخوری وانیل هم بزنید و در فریزر بگذارید ـ بعد از ۷ ـ ۶ ساعت که تیغه‌های یخ درون بافت خامه دیده شد، ظرف را بیرون آورده و روی یک کاسه پر از یخ بگذارید و با دور تند همزن آن‌قدر بزنید تا خامه‌ای شیرین و فرم گرفته داشته باشید.

فوت‌وفن

بهتر است زردآلوهای رسیده‌تر و شیرین‌ را انتخاب کنید.

کد خبر 786928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha