پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: رسانه‌های آمریکایی از پیروزی جیم وب کاندیدای دموکرات در ایالت ویرجینیا خبر دادند.

در صورتی که پیروزی این کاندیدای دموکرات مورد تایید قرار گیرد،دموکرات‌ها پس از 12 سال کنترل سنای آمریکا را نیز به دست خواهند گرفت.
ان بی سی در این باره گزارش کرده است که جیم وب در ایالت ویرجینیا با 7 هزار رای بر جورج آلن جمهوری خواه غلبه کرده است.

ویرجینیا در واقع آخرین ایالتی بود که در آن دموکرات‌ها برای کسب اکثریت کرسی‌های سنا با جمهوری خواهان به رقابت پرداخته بودند.با پیروزی دموکرات‌ها در ویرجینیا تعداد کرسی‌های این حزب در سنا به عدد 49 رسید احتمال زیادی می‌رود که دو کاندیدای مستقلی که قرار است برای عضویت در مجلس سنا انتخاب شوند نیز مطابق نظر دموکرات‌ها عمل کنند.در نتیجه می‌توان گفت دموکرات‌ها توانسته‌اند اکثریت را در سنا از آن خود کنند.

هاری راید رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا ضمن اعلام پیروزی حزبش طی سخنانی گفت:ملت آمریکا با قاطعیت و به وضوح به نفع دموکرت‌ها رای دادند و تغییر مسیر سیاست آمریکا را اصلی ترین خواسته خود مطرح کردند.

با این وجود و براساس قوانین ایالت ویرجینیا ،در صورتی که اختلاف نامزد پیروز با رقیبش کمتر از یک در صد باشد،حزب مخالف می‌تواند بازشماری آرا را درخواست کند و از آنجایی که به نظر می‌رسد وب با این اختلاف آرا پیروز شده باشد،انتظار می‌رود حزب جمهوری خواه درخواست بازشماری آرا را مطرح کند.

آلن کاندیدای جمهوری خواه نیز با توجه به شرایط موجود در سخنانی در کمیته انتخاباتی جمهوری خواهان اعلام کرد:شکست را نمی‌پذیرد ومنتظر نتایج بازشماری آرا می‌ماند.

با توجه به  آنکه در این طرح، آرای رای دهندگانی که در خارج قرار دارند نیز منظور خواهد شد،انتظار می‌رود،نتایج نهایی انتخابات ویرجینیا تا روز 27 نوامبر اعلام نشود.

کد خبر 7868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز