سه سال پیش، استارت‌آپ Jump Aero مستقر در کالیفرنیا برنامه خود را برای آوردن اولین پاسخ‌دهندگان به وضعیت‌های اورژانسی و مناطق بحران‌زده از طریق هواپیمای عمودپرواز اعلام کرد.

عمودپرواز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، این شرکت در حال حاضر از طراحی و مشخصات عمودپرواز خود رونمایی کرده است.

هواپیمای برخاست و فرود عمودی الکتریکی که «JA۱ Pulse» نامیده می‌شود، از طراحی «دم نگهدارنده» بهره می‌برد.

این بدان معنی است که وقتی روی زمین است، با دماغه و هشت ملخ محرک الکتریکی رو به بالا قرار می‌گیرد. به صورت عمودی بلند می‌شود (مانند یک بالگرد) اما پس از رسیدن به ارتفاع کروز، حرکت آن افقی می‌شود. سپس عناصر ساختاری بین پایه‌ها به عنوان دوبال عمل می‌کنند و امکان پرواز سریع‌تر و کارآمدتر به جلو را نسبت به طراحی بالگرد یا پهپادهای چند روتوری ممکن می‌سازند.

سرنشین زمانی که این پرنده روی زمین است در وضعیت ایستاده قرار می‌گیرد و زمانی که هواپیما به سمت جلو حرکت می‌کند در وضعیت درازکش قرار می‌گیرد. در هر دو حالت، او می‌تواند از طریق شیشه‌های جلویی و زیرین به جلو و پایین نگاه کنند.

عمودپرواز عجیب و غریب یک استارت‌آپ | اعزام اورژانسی به محل حادثه

پرواز ساده به این معنی است که آموزش گسترده برای راندن این پرنده لازم نیست. ضمن اینکه بر اساس گزارش‌ها، هیچ مشکل فاجعه‌باری برای آن شکل نگرفته است.

گفته می‌شود، اگر «جی‌ای۱ پالس» به هر دلیلی نتواند در هوا بماند، یک چتر مخصوص بالستیک به فرود آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ بر این است که این هواپیمای عمودپرواز الکتریکی حداکثر سرعت ۴۶۳ کیلومتر در ساعت داشته باشد، حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرم را بتواند حمل کند و بتواند به هر مکانی در شعاع ۵۰ کیلومتری در کمتر از ۸ دقیقه برسد.

کد خبر 786744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha