سیراب کردن کام تشنه مناطق بی‌آب یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم است که در قالب اجرای طرح جهاد آبرسانی اجرا و دنبال می‌شود.

آب

به گزارش همشهری آنلاین،این طرح برای آب‌رسانی و رفع تشنگی روستاهایی که فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، به وسعت روستاهای ایران تدوین و اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.
استفاده از ظرفیت کمک و مشارکت خیرین یکی از ابزارهای تحقق طرح جهاد آبرسانی است که نقش قابل توجهی در بهبود آبرسانی به روستاهای کشور داشته است. در همین راستا میثم جعفرزاده، دبیر شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو در روز جهانی خیریه‌ها از کمک ١١ میلیاردی خیر نیک‌اندیش در آبرسانی به ١٣٤ روستای خراسان شمالی خبر داد و گفت : «٤٨ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند و خراسان شمالی جز پنج استانی به شمار می‌رود که تراکم جمعیت روستایی آن قابل توجه است. » او آبرسانی به این‌روستاها را سبب کاهش مهاجرت روستاییان و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق خواند و گفت : «دولت سیزدهم تاکنون در مناطق مختلف مجموعا ۱۶۵۳۰ لیتر آب در ثانیه طرح آبرسانی اجرا کرده است. »

کد خبر 786455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha