جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

ستاره حمیدیان: بررسی‌های صورت گرفته توسط دکتر ویلیام در آزمایشگاه ملی برکلی نشان داده که فعالیت فیزیکی به شکل منظم در پیشگیری از اختلالات بینایی بسیار مؤثر است.

در این بررسی‌ها که از سال 1991 روی 31هزار نفر از دوندگان و ورزشکاران صورت گرفته، مشخص شده که تمرینات ورزشی، خطر بروز کاتاراکت (آب مروارید) و ماکولا (خشکی شبکیه چشم) [جدیدترین راه‌های درمان تخریب ماکولا] که معمولا با افزایش سن در افراد دیده می‌شود، را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

از بین افراد فوق تنها 733 نفر مرد و زن وجود داشتند که پیشرفت کاتاراکت در آنها دیده شده است. در این تحقیق مردهای دونده که بیشتر از 9 کیلومتر در روز می‌دویدند، 35درصد کمتر پیشرفت کاتاراکت درآنها دیده شده، در مقایسه با مردانی که 2 کیلومتر در روز می‌دویدند و کسانی که حدود 2 تا 4‌کیلومتر در روز می‌دویدند 19درصد کمتر پیشرفت این بیماری در آنها دیده شده است.

حال که این ارقام در مورد ورزشکاران مشاهده شده است، قطعا در مورد افرادی که به‌طور منظم به ورزش و فعالیت فیزیکی روزمره می‌پردازند نیز، مؤثر خواهد بود. بنابراین پزشکان انجام فعالیت منظم فیزیکی روزانه را به همه میانسالان برای جلوگیری از ابتلا به اختلالات چشمی، توصیه می‌کنند

کد خبر 78642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز