مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

اگر طرفدار میوه‌های ترش هستید ولی نمی‌توانید با خیال راحت یک کاسه مخلوط میوه‌های ترش فصل بخورید، با آنها پودینگ درست کنید.

پودينگ

همشهری آنلاین: این پودینگ را حتی برای مهمانی‌های رسمی و به تعداد افراد مهمانتان هم می‌توانید درست کنید؛ هم زیباست و هم بی‌نظیر.

مواد لازم برای ۶ نفر

به تعداد لازم نان تست
۷ پیمانه مخلوط توت سیاه، شاه‌توت،  
زغال‌اخته و آلبالو
۵۰ گرم یا یک چهارم پیمانه پودر شکر یا پودر قند
۲ پیمانه خامه شیرین شده و فرم گرفته

۱. قابلمه استیلی آماده کنید و میوه‌ها را همراه شکر یا پودر قند در آن بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا میوه‌ها آب بیندازند. سپس به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا آب‌ میوه به خوردش برود.

نکته:اگر مخلوط میوه‌ها در این فاصله آب نینداخت، کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

۲. کف و دیواره‌های هر کدام از کاسه‌های شیشه‌ای را با نان تست بپوشانید، سپس با قاشق مخلوط میوه را روی نان‌ها بریزید تا کاسه نیمه پر شود.

۳. بعد از اینکه داخل کاسه را با مخلوط میوه پر کردید، روی آنها را با یک یا دو تکه نان بپوشانید. سپس یک عدد نعلبکی روی مواد بگذارید تا مواد و لایه‌های نان حسابی به هم فشرده شوند.

۴. وقتی تمام کاسه‌ها پر از مواد شدند، آنها را مدت هشت ساعت یا شب تا صبح در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت، کاسه‌ها را از یخچال بیرون آورده و با نوک چاقو پودینگ را از دیواره کاسه جدا کنید و هرکدام را به طور جداگانه در بشقاب مورد نظر برگردانید و همراه با مقداری خامه سرو کنید.

فوت و فن

آلبالوها و زغال‌اخته‌ها را اول هسته‌گیری کرده بعد در قابلمه بریزید.

کد خبر 786415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha