عضو شورای شهر تهران گفت: پایانه جدید شرق از تابستان سال آینده به طور کامل وارد چرخه‌ خدمت‌رسانی خواهد شد.

پايانه شرق

به گزارش همشهری،سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به ادامه عملیات عمرانی تکمیل پایانه مسافربری شرق گفت: در فاز اول ساختمان اصلی پایانه شرق به مساحت ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و همچنین محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به طول ۵۰۰ متر در عرصه‌ای به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع اجرایی خواهد شد.

‌او با بیان اینکه در فاز دوم ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع پارکینگ سواره، تاکسی و اتوبوس به بهره‌برداری خواهد رسید، یادآور شد : در فاز سوم نیز ساختمان‌های جانبی از جمله ساختمان مرکز آتش‌‎نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، نگهبانی، تعمیرگاه، نگهداری و کارواش راه‌اندازی می‌شود.

پایان فاز سوم تا آذرماه

‌تشکری هاشمی با اعلام اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، ابلاغ قرارداد، تجهیز کارگاه و بررسی مستندات مهندسی در پایان مردادماه انجام شده است، گفت : فاز اول طرح شامل ساخت ترمینال و محوطه، تأمین تجهیزات ویژه ترمینال اصلی و تأمین و راه‌اندازی تجهیزات پست برق تا پایان دی‌ماه امسال تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد، طراحی و مهندسی فاز اول در تیر و مردادماه انجام شد و عملیات عمرانی از ابتدای شهریورماه قوت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود : طراحی و مهندسی بخش ابنیه و ساختمانی پارکینگ و تأمین تجهیزات ویژه و تاسیسات الکتریکال و مکانیکال پارکینگ بلندمدت نیز در قالب فاز دوم طرح از ابتدای مردادماه آغاز شده است، با پایان طراحی، از آبان ماه عملیات اجرایی این فاز آغاز خواهد شد و درنهایت تا پایان فروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه طراحی و مهندسی فاز سوم نیز از مردادماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، گفت : اجرا و راه‌اندازی این فاز نیز از دی‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا پایان تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع می‌توان گفت پایانه جدید شرق از تابستان سال آینده به طور کامل وارد چرخه‌ خدمت‌رسانی خواهد شد.

۷۴۷ میلیارد تومان برآورد اولیه از هزینه‌ها

تشکری هاشمی با اشاره به پیشرفت ۱۵ درصدی فاز اول از ابتدای تیر تا پایان مردادماه، یادآور شد : برآورد اولیه پروژه پایانه شرق ۷۴۷ میلیارد تومان و میزان پیش پرداخت مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان شده که برآورد اولیه شامل ۲۹۰ میلیارد تومان برای ابنیه و تأسیسات و ۴۵۸ میلیارد تومان برای تجهیزات ویژه پایانه است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در فاز اول هزینه شده است، اظهار کرد : این اعتبارات در بخش تجهیز کارگاه، عملیات ساختمانی، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال، تأمین تجهیزات، پیش پرداخت تصفیه فاضلاب، پیش پرداخت کلایمر و مواردی از این قبیل هزینه شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه عملیات اجرایی در تکمیل نما، طبقه زیرزمین و طبقه همکف ترمینال در حال انجام است، گفت: همزمان با تجهیز کارگاه و عملیات عمرانی در ساختمان اصلی، محوطه‌سازی نیز آغاز شده و در حال اجراست.

او با اشاره به موانع و مشکلات اجرای این طرح گفت: عدم تزریق به موقع نقدینگی، دوباره‌کاری به علت استهلاک مصالح، لزوم مشخص شدن وضعیت انشعاب‌های آب، برق، گاز و مخابرات از طرف سازمان پایانه‌ها، تعیین تکلیف معابر مجاور و دسترسی‌ها به‌ پایانه از جمله مشکلات و الزامات این پروژه به شمار می‌رود.

کد خبر 785692
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha