سخنگوی شهرداری تهران با بیان این مطلب که شهرداری تهران بر اساس تکلیف قانونی، وظیفه شرعی و ملی که احساس می کند، در کنار مردم ایران و سایر شیعیان در این رویداد بزرگ حضور دارد، گفت: خدمت‌رسانی‌ها با توجه به حضور زائران و تشخیص ستاد اربعین تا چند روز پس از آن در داخل عراق تمدید می‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی - سخنگوی شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: همه بخش‌های شهرداری تهران در موضوع اربعین زیر نظر ستاد اربعین فعال هستند. بخشی از مناطق و مجموعه‌های شهرداری به صورت ویژه در مرزها مستقر شدند و در مبادی ورود و خروج زائران در مرزهای مهران، چذابه و سایر مرزها، خدمات رسانی‌هایی در بحث اسکان، تغذیه و موضوعات خدمات شهری پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: همچنین در شهرهای مختلف داخل کشور عراق نیز همین نوع خدمات رسانی با مدیریت قرارگاه‌هایی در کربلا، نجف، سامرا، کوفه و کاظمین و ... داریم. اولویت اول ما موضوعات خدمات شهری به معنای نظافت و رفت و روب فضاهاست که با همکاری عتبه و شهرداری این شهرها انجام می‌شود؛ اولویت بعدی موضوع بهداشت و آتش نشانی است در همین راستا دو مجموعه سازمان آتش نشانی و شهر سالم در بسیاری از این نقاط مستقر هستند.

محمدخانی با بیان اینکه در کنار این موضوعات، بحث فرهنگی نیز یکی دیگر از اولویت‌های ما را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: شاید بتوان گفت که تفاوت عمده رویکرد شهرداری تهران در دو سال اخیر در مقایسه با ادوار قبلی، توجه ویژه به موضوع فرهنگی است، در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی مردمی و جهادی همچون اجرای گروه‌های سرود نوجوانان در مسیر نجف به کربلا، توزیع اقلام فرهنگی و ...در رویداد بزرگ اربعین داریم.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این مطلب که شهرداری تهران بر اساس تکلیف قانونی، وظیفه شرعی و ملی که احساس می کند، در کنار مردم ایران و سایر شیعیان در این رویداد بزرگ حضور دارد، گفت: به صورت طبیعی، عملیات در داخل کشور عراق در روز اربعین به پایان می‌رسد اما خدمت‌رسانی‌ها با توجه به حضور زائران و تشخیص ستاد اربعین تا چند روز پس از آن در داخل عراق تمدید می‌شود. خدمات رسانی در مرزها نیز مادامی که هموطنان ما در حال ورود به کشور هستند، ادامه دارد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: معمولا تا چند روز بعد از اربعین وضعیت خدمت رسانی‌ها ادامه دارد؛ البته پاکبانان و نیروهای جهادی و مردمی معمولا بعد از اربعین فرصت می‌کنند یک زیارت دوره ای داشته باشند و بعد از آن به کشور بازخواهند گشت.

کد خبر 785646
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha