به موجب امضای «تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو» در حاشیه نمایشگاه کتاب سی‌وششم مسکو، طرفین به مدت ۵ سال غرفه‌ رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

نمایشگاه کتاب مسکو

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی:  در حاشیه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و همزمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد «تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو» امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف به مدت ۵ سال غرفه‌ای رایگان با مساحت ۲۷ مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. در این تفاهم‌نامه که در غرفه جمهوری اسلامی ایران و با حضور مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران و نمایشگاه کتاب مسکو به امضا رسید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور نیز تاکید شد.

همچنین در آیین امضای «تفاهم‌نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو»، طرفین به لزوم گسترش و حضور مستمر در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کردند ناشران ایرانی و روسی در دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ایران و نمایشگاه کتاب مسکو حضور گسترده‌تری نسبت به دوره‌های قبل داشته باشند.

در این آیین ضمن مذاکره درخصوص همکاری ناشران دو کشور، طرفین متعهد شدند زمینه‌های لازم را در اختیار ناشران ایرانی و روسی قرار دهند تا بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنند.

در بخش دیگری از این دیدار، طرح گرنت (طرح حمایت از ترجمه و نشر آثار فارسی به سایر زبان‌ها) به مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو معرفی و زمینه‌های همکاری و ترجمه آثار شاخص ادبی ایران و روسیه نیز طرح شد.

 سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می‌هد.

کد خبر 785545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha