ایمان محمدی ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در وزن ۶۳کیلوگرم می‌گوید خوش‌شانس بوده که شاگرد حسن رنگرز شده است.

ایمان محمدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایمان محمدی دارنده مدال طلای جوانان جهان، امیدهای جهان و بزرگسالان آسیا، ملی‌پوش ایران در وزن ۶۳کیلوگرم مسابقات جهانی صربستان ۲۰۲۳است. محمدی کشتی‌گیر جوانی است که طی سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و کسب مدال در مسابقات جهانی برای او دور از دسترس نیست.

*شرایط‌ برای حضور در مسابقات جهانی چطور است؟

حدودا ۹۰روز اردو را پشت سر گذاشتیم و در این مدت تمرینات خاصی را برای حضور در مسابقات جهانی داشتیم. در اردوی آخر با کم کردن فشار برای حضور در مسابقات جهانی آماده می‌شویم. شرایط خوبی دارم و از نظر بدنی و روحی آماده حضور در مسابقات جهانی هستم.

*کدام حریف را برای خودت در مسابقات جهانی جدی‌تر از بقیه می‌دانی؟

قطعا همه حریفان را جدی می‌گیرم و برای همه آنها برنامه دارم. در این مدت فیلم کشتی تمام حریفانم را دیده‌ام و با کمک کادر فنی برای هرکدام برنامه جداگانه‌ای طراحی کرده‌ایم، ولی جدی‌ترین حریفانم کشتی‌گیران ژاپن، گرجستان و ارمنستان هستند.

۳مدال طلا در رده‌های مختلف کسب کرده‌ای و به‌نظر می‌رسد مدال طلای جهان هم دور از دسترس تو نیست. نظر خودت چیست؟

به گذشته که نگاه می‌کنم شرایط خوبی داشتم و با پشتوانه خوبی وارد مسابقات جهانی می‌شوم. ولی شرایط در مسابقات جهانی به کلی متفاوت است، من هم برای شرایط سخت خودم را آماده کرده‌ام. روی تشک بهترین خودم را می‌گذارم و با تمام وجودم کشتی می‌گیرم تا نتیجه زحمات یک سال گذشته خودم را بگیرم. کادر فنی و فدراسیون در این مدت خیلی برای ما زحمت کشیدند که امیدوارم با ۱۰مدال جواب زحمات این پشتیبانی قوی و درجه‌یک را بدهیم.

خبرهای زیادی از افتتاح امکانات مختلف در کمپ تیم‌های ملی و فدراسیون شنیده می‌شود. شرایط آنجا چطور است؟

آقای دبیر در این مدت ۴سال و خرده‌ای که آمده‌اند واقعا برای فدراسیون و ملی‌پوش‌ها زحمت کشیده‌اند. شرایط و امکانات خیلی خوبی داریم که قبلا سابقه نداشته است. اتاق بازی، استخر روباز، رستوران، سالن بدنسازی حرفه‌ای، تشک‌های حرفه‌ای کشتی و پیست تارتان تنها بخشی از امکانات کمپ کشتی است که اینها برای کشتی قطعا خواهد ماند و نسل‌های مختلف از آن بهره می‌برند.

*با توجه به اینکه نخستین حضورت در مسابقات جهانی است. دوست داری همانند کدام کشتی‌گیر داخلی یا خارجی باشی؟

اگر بخواهم یک الگوی ایرانی انتخاب کنم قطعا آقاحمید سوریان است. الگوی خارجی هم ندارم ولی سبک کشتی رومن ولاسوف و مالخاس آمویان را دوست دارم.

*کار کردن با حسن رنگرز چطور است؟

آقای رنگرز یکی از فنی‌ترین کشتی‌گیران ایران و دنیاست و خیلی خوش‌شانس بودم که شاگرد ایشان شدم. ایشان و کادرشان طی این مدت خیلی برای ما زحمت کشیدند که امیدوارم با مدال طلا جواب این زحمات را بدهیم.

*عارف برادر کوچک‌ترت و علیرضا محمدی پسرعمویت که قرار است در جهانی هم در وزن ۸۲کیلوگرم حضور داشته باشد در اردو هستند. شرایط آنها چطور است؟

عارف که عملکرد خوبی داشت و توانست در وزن ۶۳کیلوگرم قهرمان ایران شود باید همینطور ادامه دهد تا بتواند در بزرگسالان هم به آنچه حقش است برسد. همراه علیرضا در مسابقات مختلف حاضر بودیم و حالا به جهانی می‌رویم. امیدوارم علاوه بر علیرضا همه بچه‌ها به مدال برسند تا نتیجه زحماتشان را که شبانه‌روز در اردو بودند بگیرند.

کد خبر 785276
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha