گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه دبیران کمیسیون‌های این مجمع با اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند‌.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که به مناسبت آغاز سال جدید برگزار شد با قدردانی از سرعت اجرای امور در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: موارد ارجاعی به دبیرخانه مجمع به دور از ملاحظات سیاسی و جناحی و صرفا براساس مباحث کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این جای قدردانی دارد‌.

‌هاشمی رفسنجانی با اشاره به ویژگی‌ها و اهمیت مسائل امسال تاکید کرد‌: مسائل پیش رو در ابعاد داخلی و خارجی ایجاب می‌کند با پشتکار و جدیت بیشتری وظایفمان را انجام دهیم‌.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب بودجه امسال در مجلس شورای اسلامی که با فراز و نشیب همراه بود، تحقق ردیف‌های درآمدی بودجه را مستلزم مدیریت جدی در سطح اجرا و تقنین دانست و همچنین با توجه به نامگذاری امسال از جانب رهبری معظم انقلاب به‌عنوان سال اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت‌: تحقق این امر مهم مستلزم همفکری، همکاری و جدیت همه مسئولان و مردم است.

البته مجمع هم در محدوده وظایف نظارتی خود برای انطباق تصمیمات مجلس و دولت با سیاست‌های کلی، ادای وظیفه خواهد کرد که برای این منظور کمیسیون ویژه‌ای هم تاسیس کرده است‌.

هاشمی رفسنجانی، برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را یکی از تحولات بزرگ امسال دانست و تصریح کرد‌: اگر سیاست‌ها و شرایط به‌نحوی هدایت شود که مردم با شور و حرارت و احساس مسئولیت دینی و ملی پای صندوق‌های رای حاضر شوند یکی از جلوه‌های بزرگ اقتدار، عزت و سربلندی نظام اسلامی خواهد بود‌.

وی افزود‌: رهنمودهای بسیار مؤثر و مهم رهبری معظم انقلاب در سخنرانی مشهد در مورد انتخابات بسیار کارگشا و دلگرم‌کننده بود‌.

‌هاشمی رفسنجانی تشدید برخی تندروی‌ها در کشورهای اسلامی به‌ویژه همجوار را برای وحدت جهان‌اسلام خطرناک خواند و اذعان داشت‌: در سفرم به عربستان سعودی با آقای ملک‌عبدالله تصمیم گرفته شد کمیته‌ای از علمای فرق مختلف اسلامی برای حفظ و تقویت پایه‌های وحدت در جهان اسلام ایجاد شود که متأسفانه هنوز محقق نشده است‌.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر اخیرش به کشور عراق  گفت‌: سفر یکروزه بوش در آخرین روزهای عمر سیاسی‌‌اش به عراق با آن افتضاح سیاسی مواجه شد که حاکی از شکست سیاست‌های اشغالگران در عراق است و سفر 6 روزه هیات ایرانی به عراق حاکی از عمق روابط دوستانه و مودت‌آمیز مسئولان و مردم 2 کشور است و امیدواریم در آینده بتوانیم از این زمینه مستعد و مساعد بهتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سایه تلخی‌های جنگ بین 2کشور کاملا برطرف و اجر مجاهدت‌های امام راحل و رزمندگان و شهدا با تحکیم دوستی و همکاری میان مردم و مسئولان 2 کشور ادا شده است‌.

وی آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام را در سال 88 برای همکاری کامل با دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها و نهادها، برای پیشبرد امور کشور در جهت منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه اصلاح الگوی مصرف اعلام داشت‌.

ابتدای این دیدار، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشریح عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1387 پرداخت‌.

وی تصویب سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه و حل اختلافات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را عمده فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1387 بیان کرد و گفت‌: امسال تلاش خواهد شد برنامه محوری در کشور تقویت شود و اجرای امور منطبق بر برنامه‌های مصوب باشد‌.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مجمع تشخیص در حال تبدیل به اتاق فکر برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و در سال 1388 تلاش خواهد شد با جذب نظر نخبگان محتوای بیشتری به فعالیت‌ها ببخشیم‌.

محسن رضایی با اشاره به دومین سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1387 به عربستان و عراق تصریح کرد‌: سفر به عراق پرده‌برداری از افتخارات جنگ بود و در شفاف‌سازی‌ برخی مسائل مربوط به پایان جنگ تاثیر‌گذار خواهد بود‌.

کد خبر 78457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز