در روزهای اخیر آمارهایی از خروج زائران ایرانی برای شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین منتشر شد که نشان می‌داد حدود 50 درصد از زائران خروجی را جوانان 15 تا 35 ساله تشکیل می‌دهند؛ آمارهایی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

راهپیمایی اربعین

همشهری‌آنلاین_علیرضا احمدی: در روزهای اخیر آمارهایی از خروج زائران ایرانی برای شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین منتشر شد که نشان می‌داد حدود 50 درصد از زائران خروجی را جوانان 15 تا 35 ساله تشکیل می‌دهند؛ آمارهایی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. انتشار این آمارها نشان‌دهنده شکست دشمنان و معاندان در پیگیری پروژه دور کردن نسل جوان از آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

نمودی از شادابی جاری در بطن جامعه

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دراین باره با بیان اینکه جوانان رده سنی 15 تا 35 سال موتور محرکه کشور به‌حساب می‌آیند و نشاط آنان، نشاط جامعه را به‌دنبال دارد، به همشهری‌آنلاین گفت: شادابی و حضور این طیف سنی از جوانان در عرصه‌های اسلامی و انقلابی، نمایان‌کننده احساسات و تحرک جاری در بطن کشور است و تحلیل رفتارهای آنان، تصویری واقعی از آنچه در کشور جاری به‌دست می‌دهد.

امیرحسین بانکی‌پور افزود: واقعیت این است که هرگاه زمینه سالم و مناسبی برای ظهور و بروز استعدادهای جوانان‌مان ایجاد شده، شاهد درخشش آنان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم و این طیف سنی بالندگی خود را به رخ همگان کشیده‌اند.

وی عنوان‌کرد: بررسی تاریخ انقلاب‌اسلامی نشان می‌دهد جوانان این مرز و بوم هرجا بستر مناسب مهیا بوده، خوش درخشیده‌اند. دفاع‌مقدس، توسعه صنعت موشکی، پیشرفت‌های هسته‌ای، رشد علمی دانشگاه‌ها، درخشش در المپادها و قهرمانی در عرصه‌های ورزشی، جلوه‌هایی از بالندگی جوانان ایرانی است.

جوانان ایرانی پای آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند| جوان ایرانی نظیر ندارد

مسئولان چه وظیفه‌ای دارند؟

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هرگاه به جوانان کم‌توجهی و بی‌مهری شود و فضای مناسب برای آزاد کردن انرژی و قابلیت‌های آنان درمسیر پیشرفت جمعی، فراهم نشود، دشمنان به میدان می‌آیند و از این شور برای تحقق اهداف منفی خود استفاده خواهند کرد.

بانکی‌پور با بیان اینکه خطیرترین وظیفه، بر دوش مسئولان در نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور است، ادامه‌داد: آنان باید بستر مناسب برای بالندگی هرچه بیشتر جوانان این مرز و بوم را فراهم کنند.

وی تصریح‌کرد: راهپیمایی اربعین از مهم‌ترین جلوه‌گاه‌های بروز شور و شعور جوانان ایرانی است که جهانیان را نیز حیرت زده کرده‌است. استقبال بی‌نظیر جوانان، به‌ویژه در طیف سنی 15 تا 35 ساله نشان‌دهنده عمق فرهنگی جاری در کشور است که توانسته اجماع ملی و حتی جهانی حور محور محبت اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی نمایان کند.

کجای دنیا می‌توان چنین جوانانی را دید؟

عضو کمیسیون‌فرهنگی مجلس با بیان اینکه حضور این جوانان در راهپیمایی اربعین، باشکوه‌ترین جلوه‌ها از عمق فرهنگی این نسل را به تصویر می‌کشد، اظهارکرد: با وجود اینکه غبار تهاجم فرهنگی دشمنان روی لباس این نسل نشسته، اما حقیقت این است که راهپیمایی اربعین نموداری از اندیشه‌ها و تعلقات دینی و ارزشی جوانان ایرانی به به دنیا نشان می‌دهد. به‌جرات می‌توان ادعا کرد در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توان چنین جوانانی را یافت که رنج سفری به این دشواری را بر خود همواره کنند و با تحمل رنج و مشقت زیاد، به زیارت عتبات‌عالیات بروند.

بانکی‌پور افزود: حضور پررنگ جوانان در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد برخلاف برخی سمپاشی‌ها، اگر جنگی رخ دهد، بازهم جوانان ما سینه سپر خواهند کرد و به مصاف دشمن می‌روند. حضور پرشور این نسل در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد این نسل چقدر آماده حضور در نهضت‌جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) است.

پیش به سوی حرکت جهانی اربعین

وی با بیان اینکه حضور پررنگ جوانان ایرانی در راهپیمایی اربعین، باطل‌السحری است برای همه برنامه‌ریزی‌های دشمنان، تاکید کرد: دشمنان و معاندان طی ماه‌ها گذشته، تلاش ویژه‌ای به‌کار گرفتند تا نشان دهند جوان ایرانی از ‌آرمان‌های اسلام و انقلاب فاصله گرفته و دیگر به آنها دلبستگی ندارد، اما استقبال این نسل از راهپیمایی اربعین بار دیگر نشان داد همه طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان و معاندان نقش‌ برآب شده‌است و اربعین مانند «عصای موسی»، فریب ساحران را باطل کرده‌است.

بانکی‌پور ادامه‌داد: ممکن است جوانان به عملکرد مسئولانی مانند من، انتقاد داشته باشند یا با برخی شیوه‌ها و رویکردها موافق نباشد، اما حضور حماسی در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد همچنان از اعماق جان، پای آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند. چنین حرکتی است که راهپیمایی اربعین را به نهضتی جهانی بدل خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد: می‌توان روزی را مشاهد کرده که کاروان‌هایی از جوانان غیرشیعه و غیرمسلمان نیز در راهپیمایی اربعین حضور خواهند یافت و جوانان، از فرهنگ‌ها و ملت‌های گوناگون، مشتاقانه به حرکت جهانی اربعین می‌پیوندند.

کد خبر 784283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha