هفتاد و هفت درصد آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند بایدن پیرتر از آن است که بتواند یک دور دیگر رئیس‌جمهور باشد.

چرت زدن بایدن در مراسم یادبود قربانیان هاوایی

به گزارش  همشهری آنلاین، در نظرسنجی جدید خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و موسسه تحقیقاتی «نورک»، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها گفتند جو بایدن ۸۰ ساله پیرتر از آن است که بتواند چهار سال دیگر در سمت ریاست‌جمهوری، اثرگذار باشد. در این نظرسنجی، نه تنها ۸۹ درصد جمهوری‌خواهان این را گفتند بلکه ۶۹ درصد هم حزبی‌های بایدن یعنی دموکرات‌ها هم همین نظر را داشتند. این دیگاه از نظر سنی هم مختص به طیف خاصی و فقط جوانان نبود، گرچه دموکرات‌های مسن‌تر از نامزدی او حمایت بیشتری می‌کنند. 

به گزارش آسوشیتد پرس، در مقابل، حدود نیمی از آمریکایی‌های بزرگسال گفتند «دونالد ترامپ» ۷۷ ساله برای این مقام بسیار مسن است. طبق این گزارش، آنچه از این نظرسنجی مشخص است آمریکایی‌ها خواستار خروج افراد سالخورده و حضور جوانان، دستکم جوانترها هستند. 

در مجموع، حدود دو سوم بزرگسالان آمریکایی از تعیین سقف سنی برای نامزدهای ریاست‌جمهوری و کنگره و تعیین سن بازنشستگی اجباری برای قضات حمایت کردند. 

در این نظرسنجی همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته شد با شنیدن نام، اولین کلمه و عبارتی که به ذهنشان می‌رسد را بگویند. نتایج نشان داد سن در سراسر خطوط حزبی برای بایدن مشکل‌زاست. در این مورد، ۲۶ درصد سن بایدن را ذکر کردند، و ۱۵ درصد دیگر کلماتی مثل «کُند» و «گیج» را به زبان آوردند. در میان دموکرات‌ها، موضوع سن بایدن با ۲۸ درصد پیشتاز بود. 

تنها سه درصد در این نظرسنجی برای توصیف ترامپ از کلمه «گیج» استفاده کردند و فقط یک درصد از کلمه «پیر» یا موارد مشابه استفاده کردند. در عوض، کلماتی مثل «فاسد» با ۱۵ درصد صدرنشین بود. کلماتی مثل «بد» و اصطلاحات به طور کلی منفی دیگر ۱۱ درصد به ذهن‌ها متبادر شد. کلماتی مثل «دروغگو» و «فریبکار» هشت درصد ذکر شد. کلمات «خوب» و سایر نظرات مثبت هم به طور کلی هشت درصد بیان شد. 

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۱۶۵ آمریکایی بزرگسال بین ۱۰ تا ۱۴ اوت ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۳ مرداد) و با حاشیه خطای منفی و مثبت ۳.۸ درصد انجام شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً با ۱۳ اتهام جدید درباره مداخله انتخاباتی در ایالت جورجیا مواجه شد. در کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، در مجموع ۱۹ متهم و ۴۱ مورد اتهام مطرح شده، اتهاماتی که می‌تواند تا ۲۰ سال زندان داشته باشد. 

در مجموع ترامپ با ۹۱ اتهام جنایی تحت چهار کیفرخواست برای سرنگونی انتخابات در سطح ایالتی و فدرال، حفظ اسناد طبقه‌بندی شده و پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. او همچنین در یک پرونده آزار جنسی محکوم شد و با تحقیقات در خصوص امور تجاری خود مواجه است. 

نظرسنجی‌ها نشان داده علی‌رغم آن‌که بایدن و ترامپ در بین حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مقایسه با دیگر نامزدهای هم‌حزبی خود جلوتر هستند اما محبوبیت چندان زیادی ندارند. پیش‌تر، نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» حاکی از آن بود که حدود نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به یک نامزد حزب سوم (غیر از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) رأی دهند.

«تیم مالوی» تحلیلگر مؤسسه نظرسنجی کوئینیپیاک در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «در حالیکه نه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین از نظر محبوبیت بر یکدیگر برتری ندارند، تقریباً نیمی از کشور یک گزینه دیگر (غیر از این دو) را بررسی می‌کنند».

کد خبر 784281
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha