دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبوم تازه محمد رضا شجریان در فضای موسیقی گل‌ها و با آهنگسازی هرمز انصاری و تار فرهنگ شریف 22 فروردین به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین از سایت دل آواز، سایت اختصاصی محمد رضا شجریان، این آلبوم که «‌آه باران» نام دارد، مجموعه‌ایست که در فرم و فضای موسیقی گلها تنظیم و به یاد بزرگان، حسین یاحقی، ‌مرتضی محجوبی، رهی معیری و بنان ساخته شده است.

آلبوم آه باران شامل 7 قسمت درمایة دشتی است که چهار قطعة آن بصورت ارکسترال، دو قطعه بصورت ساز و آواز همراه پیانوی فخری ملک‌پور و تار فرهنگ شریف بر اشعار حافظ و عطار بوده و یک قطعه آن چهار مضراب تار به همراه تنبک همایون شجریان است.


تصانیف این آلبوم عبارتند از: "دیدی ای مه" با آهنگسازی حسین یاحقی بر ترانة رهی معیری، "نوای نی" با آهنگسازی مرتضی محجوبی بر ترانة رهی معیری و
"آه باران" با آهنگسازی محمدرضا شجریان بر روی شعری از فریدون مشیری.

تنظیم کلیه قطعات و همچنین ساخت مقدمة دشتی را  مزدا انصاری انجام داده است.

در این مجموعه علاوه بر فرهنگ شریف و فخری ملک‌پور و همایون شجریان هنرمندانی چون ارسلان کامکار (ویلن)، علی رحیمیان (ویلن)، علی جعفری پویان (ویلن)، سینا جهان‌آبادی (ویلن)،میثم مروستی (ویولا)، سهراب برهمندی (ویولا)، کریم قربانی (ویلنسل)، ناصررحیمی (فلوت)، ایمان جعفری پویان کلارینت و علی رزمی با تار نوازندگی کرده‌اند

کد خبر 78356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز