اگر فکر می‌کنید سهم تهرانی‌ها فقط همین شلوغی و ترافیک است، سخت در اشتباهید. در این شهر و حوالی‌اش جاذبه‌هایی هست که خیلی‌ها از وجود آن بی‌خبرند.

دریاچه شرق

همشهری- محمدصادق خسروی علیا، چند نفر خبر دارند که در جنوب تهران جایی هست که می‌توان ورزش‌ها و تفریحات آبی را تجربه کرد؛ از آن تفریح‌های درست و درمانی که به خاطرش تا جزایر هم حاضر هستید سفر کنید؛ مجموعه‌های نسبتا بزرگی که امکانات هیجان‌انگیزی از قایقرانی و ماهیگیری گرفته تا جت‌اسکی، کیبل و شاتل و... دارند.

دریاچه فشافویه

قرار بود یک دریاچه مصنوعی معمولی باشد اما از همان سال ۱۳۸۵ که به بهره برداری رســید به پاتوق علاقه مندان مهیج ترین رشــته های آبی و مکانی برای تجربه انواع ورزش های آبی تبدیل شــد. تفریحات آبی دریاچه فشافویه کم نیستند؛ از قایق سواری، شاتل و بنانا گرفته تا جت اسکی و کیبل را می‌توان در این دریاچه تجربه کرد. از آنجا که تفریحات این دریاچه هزینه مناسبی دارد، افراد می‌توانند از هر قشری از این مجموعه بازدید کنند. تفریحات این دریاچه مختص چندماه از سال نیست و حتی در فصل زمســتان هم قابل استفاده است. پیست اتومبیل‌رانی، پینت‌بال، تیر و کمان، سوارکاری و موتور چهارچرخ از امکانات و تفریحات غیرآبی هســتند که می‌توانید در فصل زمستان نیز از آن بهره ببرید. پیست اتومبیل‌رانی این دریاچه، تاکنون سه مسابقه بزرگ ملی مانند مسابقات اتومبیل‌رانی قهرمانی کشور در آبان ۸۸، استانی اســفند ۸۸ و قهرمان کشوری را به خود دیده اســت. از همه مهمتر اینکه تفریحات مجموعه آبی فشافویه محدودیتی برای بانوان و آقایان ندارد، همــه می‌توانند از امکانات رفاهی تفریحی آن استفاده کنند.

سیاحت در شورستان

دریاچه عشق آباد

از دریاچه عشق آباد با عنوان تالاب هم یاد می شود و از هیجان انگیزترین و محبوب‌ترین مکان‌ها برای پرنده‌بینی است. در واقع مناسب علاقه‌مندان به تماشای زندگی طبیعی پرندگان است و بسیاری از پرندگان این تالاب در فصل‌های خاصی از سراسر دنیا به این منطقه بکر سفر می‌کنند. تقریبا در همه فصول می‌توانید به عشق‌آباد سفر کنید و از دیدن پرندگان لذت ببرید. البته برخی پرندگان مهاجر در نیمه‌دوم سال به این دریاچه مهاجرت می‌کنند. با این حال در سال‌های مهاجرت انواع گونه‌ها به این تاالب، لیست دقیقی از زمان رسیدن هرکدامشان وجود دارد که می‌توانید برنامهتان را با آن هماهنگ کنید. هم کوچ بهاره وهم کوچ پاییزه پرندگان به تالاب عشق‌آباد تماشایی است. تا به حال ۱۵۱ گونه پرنده در این تالاب مشاهده شده که برخی از آنها جزو گونه های در معرض انقراض و بسیار کمیاب در تمام جهان هستند. تعداد زیادی از این پرندگان از گنجشک‌سانان هستند. اما در این منطقه می‌توانید پرندگان کمیابی مثل قرقی، حواصیل، پرستوی دریایی، چکاوک، چلچله، مرغابی، اردک و آبچینک‌ها را هم ببینید.

دریاچه حوض سلطان

دریاچه حوض سلطان دریاچه حوض سلطان که به «دریاچه شــاهی» نیز معروف است، وسعت و شکلش متناســب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصول مختلف ســال، متفاوت است؛ بدین‌ترتیب، سطح آب دریاچه پیوسته نوسان دارد. این دریاچه از دو چاله جدا از هم تشکیل شده است؛ چاله غربی به نام «حوض سلطان» و چاله شرقی به نام «حوض مره» است که به‌وسیله یک آبراهه به هم وصل می‌شوند. در فصول پرآب ابتدا چاله مره پر می‌شود و سپس آب اضافی آن به حوض سلطان راه پیدا می‌کند. این دریاچه یکی از مناطق طبیعی ایران است که فاصله کمی تا تهران دارد. دریاچه نمک حوض سلطان به‌ دلیل شفافیت شگفت‌انگیزش به بزرگترین آینه ایران مشهور است. پرندگان مهاجر و نادر در تاالب حوض سلطان وجود دارند که در حاشیه آن زندگی می‌کنند. هوبره، انواع کبوتر و پرندگانی نظیرغاز خاکستری، آنقوت، لکلک، انواع عقاب و... مهمانان فصلی حوض سلطان هستند. حوض سلطان مکان بکری است و مناسب افرادی است که علاقه مند به کمپینگ و چادرزدن در طبیعت هستند.

سیاحت در شورستان

کد خبر 783324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha