دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری طرح ارزیابی وضعیت اعتیاد در کشور اعلام کرد: 5/44 درصد معتادان کشور، کراک و هروئین مصرف می‌کنند

دکتر حسن رفیعی، یکی از مجریان طرح ارزیابی سریع وضعیت اعتیاد در کشور که توسط موسسه داریوش و زیرنظر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اجرا شد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیشتری ماده مخدر مصرفی در کشور بر طبق نتایج این پژوهش، افزود: متاسفانه مصرف کراک کشور از سایر مواد مخدر و اعتیادآور پیشی گرفته است.

وی کراک را در اصل هرویینی خالص که در ایران با ناخالصی‌های بسیار تولید و توزیع می‌شود، توصیف و تاکید کرد: ناخالصی‌های موجود در این ماده اثرات تخریبی بسیاری دارد که فرد را حداکثر بعد از یک سال زمین‌گیر می‌کند.

رفیعی که پیش‌تر ریاست مرکز تحقیقات و سوءمصرف مواد (موسسه داریوش) را نیز بر عهده داشت، در عین حال اعتیاد به کراک را مساله اول اعتیاد در کشور که نیازمند توجه جدی همه ارگان‌های کشور است، خواند و اظهار کرد: متاسفانه نمی‌توانیم الگوی خاصی برای درمان اعتیاد به کراک در کشور تعریف کنیم.

وی توضیح داد: گفت: دو مرکز تحقیقاتی بزرگ در زمینه اعتیاد، مسئولیت تهیه و تدوین پروتکل‌های درمانی اعتیاد در کشور را بر عهده دارند؛‌ ‌اما شرایط فعلی ایجاب می‌کند که این مراکز با توجه به الگوی کنونی مصرف مواد مخدر و شرایط جغرافیایی و فرهنگی در کشور، تحقیقات بیشتر و کاربردی‌تری در زمینه اعتیاد به کراک انجام دهند.

کد خبر 78320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز