دریاچه‌های اطراف تهران از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعت هستند که با مناظر دیدنی اطراف‌شان بهترین مقصد گردشگری ساکنان پایتخت برای آخر هفته‌ها به‌حساب می‌آیند. در شرق تهران هم چندین دریاچه طبیعی وجود دارد که تعدادشان نسبت به دیگر محدوده‌های اطراف پایتخت بیشتر است.

دریاچه شرق

همشهری - پریسا نوری: دریاچه‌های شرق پایتخت که عمدتا در دامنه کوه‌های دماوند جای گرفته‌اند و خنکای کوهپایه و منظره سرسبز اطراف‌شان لذت یک پیک‌نیک خانوادگی کنار دریاچه را دوچندان می‌کند؛ جایی دور از شلوغی و آلودگی پایتخت و مکانی برای آرامش، نفس کشیدن در هوای مطبوع است که با یکی دو ساعت رانندگی در دسترس هستند.

دریاچه قوچ

به دریاچه ۲ استخری هم شــهرت دارد و مجموعه نسبتا بزرگی اســت که در دره قرار گرفته است. کوه های قره آغاج (درخت سیاه) و قله قوچ در قسمت جنوبی جاده فیروزکوه، منطقه ای کمال جدا شده از سایر ارتفاعات با شکوه البرز به حساب می آیند و دریاچه قوچ در محدوده این کوه ها قرار دارد. حتی در گرمترین روزهای تابســتان هم در اطراف دریاچه، چشم انداز و دورنمای قلل پوشیده از برف البرز تماشایی و خوش منظر است. رنگ دریاچه قوچ به سبز می زند که با وزش باد در پهنای تپه ماهورهای اطراف، موج های کوچکی بر آن پدید می آید و زیبایی آن را دوچندان می کند.

دریاچه تار و هویر

دریاچه تار و هویر از شمال با رشته کوه های قره داغ (کوه دوبرار) و از جنوب به کوه زرین محاصره شده است و این دریاچه ها زیستگاه انواع ماهی های قزل آلا از جمله خال قرمز، رنگین کمان زرد پــر و مقصد علاقه مندان به ماهیگیری است. اما برای ماهیگیری در این دریاچه ها علاوه بر داشتن تجهیزات و لوازم ماهیگیری باید از اداره محیط زیست دماوند مجوز بگیرید چون ماهیان این دریاچه توسط اداره حفاظت از محیط زیست پرورش داده می شوند. بهترین زمان رفتن به این مکان گردشــگری ماه های تیر و مرداد است چون در این زمان آب دریاچه مناسب شنا کردن و هوای آن بسیار مطبوع است.

شیرجه‌ در آب

دریاچه امامزاده علی

به نام پشنگ هم از این دریاچه یاد می شود و حاصل رانش کوه و کف آن پر از درختان و گیاهان باقیمانده از قبل از رانش کوه اســت. دریاچه امامزاده علی، زیستگاه انواع ماهی قزل آلا به ویژه ماهی خال قرمز و رنگین کمانی است. با توجه به اینکه این دریاچه اکنون در اختیار باشگاه ماهیگیری امامزاده علی و باشگاه سیســن قرار دارد، اگر قصد ماهیگیری دارید باید با این باشگاه ها هماهنگ شوید و هزینه ورودی را بپردازید. با ثبت نام در باشگاه و پرداخت هزینه، انواع تجهیزات ماهیگیری هم در اختیارتان قرار می گیرد.

دریاچه آهنگ

در میان ارتفاعات و مناطق کوهستانی فیروزکوه در استان تهران قرار دارد و با بازدید از آن می توانید از آرامش و سکوت این دریاچه و نسیم کوهستان لذت ببرید. ضمن اینکه امکان شنا و غواصی در دریاچه و عکاسی از زیبایی های آن وجود دارد. در دریاچه آهنک می توانید تجربه غواصی و دیدن دنیای زیر آب و دسته های ماهی را داشته باشید و از لحظه های ماجراجویانه لذت ببرید. آب دریاچه برای خوردن مناسب نیست و مزه تلخی دارد که علت آن وجود گوگرد در آب دریاچه است. برای چشیدن آب در دل طبیعت، می توانید حدود ۲ کیلومتر بالاتر بروید که چشمه آبی زلال به نام بالا چشمه دارد.

شیرجه‌ در آب

کد خبر 783132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha