مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای ۵۶ یونیت رمپ روی پل‌های عابرپیاده تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ یونیت پله برقی در تهران وجود دارد که اساسا این حجم از پله برقی در شهر نیاز نیست.

پله‌ برقی

همشهری_ زینب زینال زاده: بروز حوادث مختلف از جمله سقوط یا گیر کردن دست کودک و ... در پله برقی‌ها، سبب شد تا مدیریت شهری برای کاهش این حوادث راهکارهای متعددی را بررسی کند که در نهایت موضوع رمپ با شیب ملایم (۸ درصدی) مطرح شد؛ آن طور که رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار همشهری مطرح کرده قرار است این کار تا ۶ ماه آینده عملیاتی شود.

او با بیان این که ایمن سازی پله‌های برقی اولویت سازمان زیباسازی بوده و هست، گفت: «فرودین سال گذشته که مسئولیت پله‌های برقی تهران به سازمان واگذار شد حدود ۵۰ درصد آنها به علت نواقص فنی خاموش بودند و ۴۰ درصد هم به دلیل مباحث ایمنی خاموش کردیم. بنابراین با خاموشی ۹۰ درصدی مواجه بودیم. تاکید بخش HSE  سازمان بهره برداری از پل‌ها با ایمنی کامل بود و همین رویکرد با جدیت پیگیری می شود.»

دلایل مختلف خاموشی پله های برقی

  • صیادی در ادامه به دلایل خاموشی پله‌های برقی هم اشاره و عنوان کرد که در خاموشی پله‌های برقی یک دلیل وجود ندارد و پله‌ها ممکن است به دلیل سرقت تجهیزاتی چون دیت کنار هندریل (صفحه فلزی)، قطعی برق، نواقص فنی و ... خاموش شوند اما بازدید و رفع نواقص فنی پله‌های برقی به طور مستمر انجام می‌شود.

پله برقی وسیله بازی نیست

  • این مقام مسئول به موضوع فرهنگ سازی و رعایت پروتکل‌ها هم گریزی زد و گفت: «پله‌های برقی وسیله بازی نیستند اما متاسفانه برخی از والدین در استفاده از آنها به این موضوع توجهی ندارند و چه بسا غفلت‌شان سبب بروز حوادثی می‌شود که گاها جبران پذیر نیستند.» به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، استفاده از پله‌های برقی باید باید براساس پروتکل‌ها انجام شود و در این بخش نیازمند فرهنگسازی هستیم که در این مورد رسانه‌ها هم می‌توانند به ما کمک کنند.

پله برقی در تهران زیاد است

  • موضوع بعدی که توسط رضا صیادی مطرح شد، افزایش بی ضابطه پله‌های برقی در تهران است: «اکنون بیش از ۵۰۰ یونیت پله برقی در تهران وجود دارد که اساسا این حجم از پله برقی در شهر نیاز نیست و در ۲۰ سال گذشته این کار بدون هیچ برنامه جامعی انجام شده است. بنابراین اگر امروز تصمیم به تعطیل همه آنها گرفته شود قطعا با اعتراض شهروندان مواجه خواهیم شد و از سوی دیگر هم نگهداشت این پله‌ها، هزینه‌های غیرمنطقی دارد.» به گفته او بر اساس مطالعات واحد اداره پژوهش سازمان زیباسازی در هیچ شهری از دنیا به اندازه تهران پله برقی وجود ندارد و از این رو اصلاح آنها یک ضرورت است.

تسهیل عبور و مرور اقشار خاص

  • براساس گفته‌های رضا صیادی تا ۶ ماه دیگر حدود ۵۶ نقطه که موقعیت استقرارشان برای نصب یونیت رمپ با شیب ملایم وجود دارد، شناسایی شده است. او تاکید کرد: «این کار در راستای تسهیل تردد اقشار خاص مانند سالمندان، توانیابان، مادران با کالسکه فرزندان خردسال و.... انجام می‌شود. چرا که معتقدیم رمپ در پل‌های عابر پیاده انتخاب درست و دقیق تری است و امکان عبور و مرور برای دوچرخه سواران هم فراهم می شود. این کار پس از دریافت مجوزهای ترافیکی عملیاتی می شود.»
کد خبر 782892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    آفرین بر شما.! پاک کردن صورت مسئله