یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

افزایش تقاضا برای خرید محصولات در ایام نوروز و روز‌های پیش از آن از جمله عواملی است که موجب شده این روز ها برخی فروشگاه‌ها تعدادی از اجناس مورد نیاز مشتری را در اختیار نداشته باشند.

به عنوان مثال نوع خاصی از کنسرو یا برخی مواد لبنی طبق نیاز مشتری در سوپر‌ها وجود ندارد و به این ترتیب شهروندان برای تهیه جنس مورد نظر دچار سرگردانی می‌شوند.

این در حالی است که برخی سوپرمارکت‌دار‌ها تاخیر شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی را دلیل ناقص شدن اجناس خود می‌دانند.

البته در مقابل، برخی هم معتقدند سوپر‌ها به موقع سفارش‌های خود را برای دریافت اجناس پس از تعطیلات ارائه نداده‌اند و به همین دلیل جنس به دستشان نرسیده است. از آنجایی که این روند دست آخر به ضرر مشتری تمام می‌شود، بهتر است سوپر‌هایی که به جنس جدید نیاز دارند هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند تا حقوق مشتریان ضایع نشود.

رزرو بی‌ ‌نتیجه بلیت سینما

هرچند هنوز هم میزان استقبال شهروندان از فیلم‌های به نمایش درآمده در سالن‌های سینما در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است اما اخیرا با توجه به افتتاح سالن‌های سینمای مدرن و جدید  تعداد افرادی که به سینما می‌روند هم افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

این در حالی است که در بسیاری از این سالن‌ها امکان رزرو تلفنی بلیت وجود دارد و اپراتور از رزرو کنندگان بلیت می‌خواهد دست کم 45 دقیقه پیش از شروع سئانس برای خرید بلیت مراجعه کنند.

با وجود این در برخی موارد مشاهده می‌شود که افراد در فرجه یاد شده به سالن سینما مراجعه کرده‌اند اما بلیت رزرو شده آنها به دلیل شلوغی سینما یا سهل‌انگاری فروشنده بلیت به دیگری فروخته شده است. خوب است در مورد فروش بلیت‌های رزرو شده پیش از موعد مقرر دقت بیشتری صورت گیرد تا این امر به نارضایتی افرادی که به صورت تلفنی بلیت رزرو می‌کنند، نینجامد.

اتصالی سیم‌ها

هر سال در فصل بارندگی بهاری کابل‌های برق در برخی مناطق شهر اتصالی کرده و گاهی اوقات نیز موجبات قطعی برق را فراهم می‌کنند. یکی از علل این موضوع مجاورت کابل‌ها و سیم‌ها با درختانی است که در کنار آنها قرار دارند.

با اینکه در تصویری که جواد اسماعیلی برای ما فرستاده درخت مورد نظر قطع شده است، اما بقایای آن به خوبی نشان می‌دهد که سیم‌ها و کابل‌های برق  چگونه در فرایند رشد درختانی‌که‌در کنار آنها قرار می‌گیرند ،موجبات اتصالی برق را فراهم می‌‌آورند.

در این تصویر کاملا مشخص است که کابل‌ها به قدری در کنار شاخه‌ها بوده‌اند که هنگام رشد درخت در داخل تنه آن قرار گرفته‌اند. تا حدی که حتی هنگام قطع درخت نیز کارگران نتوانسته‌اند شاخه درخت را از کابل‌ها جدا کنند.

به هر حال لازم است که در صورت مشاهده هر گونه اتصال سیم‌ها با درختان شهر با اداره برق تماس گرفته و مراتب را به آگاهی آنها برسانیم. زیرا همانطور که پیش ازاین نیز یاد شده خیسی و رطوبت درختان به علاوه همجواری آنها با سیم‌ها و کابل‌های برق، امکان اتصالی، برق‌گرفتگی و بالاخره قطعی برق محله را در پی دارد.

نیمکت چند منظوره

در کنار بی‌توجهی‌های گوناگون به طبیعت و ریختن زباله در سطح بوستان‌های شهر یکی از رفتار‌های نادرستی که در این بخش از شهر زیاد مشاهده می‌شود استفاده نادرست از نیمکت‌هاست.

صندلی‌های فلزی و سیمانی یاد شده برای برخی کودکان و جوانان حکم نیمکت‌های چند منظوره‌‌ای را دارد که بسته‌ به نیاز آنها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای نمونه برخی از آن به عنوان تختخواب استفاده می‌کنند و برخی دیگر همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید از آن به عنوان زیرپایی استفاده می‌کنند.

به هر حال در شرایطی که این عضو مبلمان شهری نیز متعلق به عموم شهروندان است باید در حفظ و پاکیزگی آن تلاش کرد وهمچنین ادبیات زندگی شهری را کمی بیش از پیش رعایت کرد.

کد خبر 78230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز