جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

این روز‌ها تقریبا در همه خانه‌ها جنب و جوش زیادی برای خانه تکانی شب عید برپاست و اعضای خانه می‌کوشند به بهترین نحو، محل زندگیشان را برای استقبال از سال جدید آماده کنند.

جدا از خانه تکانی معمولی که شامل شست‌وشوی فرش، در و دیوار و پنجره  است، خیلی‌ها از انباری‌ها هم غافل نشده و دستی به سر و گوش انباری خاک گرفته خانه می‌کشند.

این در حالی است که معمولا وسایل بدون استفاده‌تر در انباری نگهداری می‌شوند و گاهی صاحبخانه‌ها با مشاهده وسایلی که سال‌ها بی‌استفاده مانده‌اند تشویق می‌شوند که آنها را دور ریخته و فضای انباری را خلوت‌تر کنند.

اما هرچه این انباری تکانی‌، فضای انباری‌ها را آزاد‌تر می‌کند از عرض پیاده‌رو‌ها و کوچه‌ها می‌کاهد. متاسفانه برخی از افراد به جای انتقال وسایل دورریختنی به سطل زباله، آنها را گوشه پیاده‌رو یا در حاشیه کوچه می‌گذارند و به این ترتیب راه عبور عابران را سد می‌کنند.

این در حالی است که می‌توان با استفاده بجا از سطل‌های زباله، بار خانه تکانی شب عید را به کوچه‌ها و پیاده‌رو‌ها تحمیل نکرد.

سفارشهای تلفنی دردسرساز

از وقتی سرویس تحویل رایگان در محل در سوپرمارکت‌ها راه‌اندازی شد، خرید از این اماکن با سهولت بیشتری انجام می‌شود و آن دسته از افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند به صورت حضوری برای خرید به مغازه مراجعه کنند، راحت‌تر اقلام مورد نیاز خود را از طریق سفارش تلفنی تهیه می‌کنند.

این در حالی است که گاهی مغازه‌داران به جای جنس مورد نظر مشتری، مشابه آن یا در برخی موارد به طور کلی جنس دیگری را می‌فرستند و این امر به مشاجره بین مشتری و پیک‌های موتوری منجر می‌شود.

بهتر است در صورتی که مغازه‌داران جنس سفارش داده شده توسط مشتری را در اختیار ندارند، به صورت تلفنی به وی اطلاع داده و نظر مشتری را در مورد فرستادن اجناس مشابه جویا شوند تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری شود.

نوربالا از نوع لیزری

این اواخر برخی راننده‌ها از لامپ‌های پرنوری برای چراغ جلوی خودرو استفاده می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای را اذیت می‌کند. این در حالی است که لامپ‌های یاد شده برای راننده‌های دیگر حکم چشم‌بندی را دارد که جلوی بخشی از دید آنها را می‌گیرد.

به گفته آگاهان بازار، چراغ‌های پرنور اصل، با وجود نور شدید اما آزاری به چشم‌ها نمی‌رسانند اما چراغ‌های غیر اصل و تقلبی که به دلیل ارزان بودن، خرید و نصب آنها رایج شده است‌، برای چشم‌ مضر هستند.

برای پی بردن به عمق مسئله باید راننده‌‌هایی را تصور کرد که در بزرگراه‌ به ناگاه با نوربالای
خیره کننده راننده‌ پشتی یا از آن بدتر، نوربالای خودرو‌های جلویی و دارنده این نوع چراغ‌‌های پرنور مواجه می‌شوند. تماس‌های مکرر شهروندان نیز به خوبی نشان می‌دهد که اغلب راننده‌ها از این چراغ‌ها بسیار شاکی‌اند.

در چند هفته آینده نیز تعطیلات نوروز را در پیش داریم که بیشترین سفر‌های بین شهری و تصادفات ناشی از آن‌را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین از پلیس انتظار می‌رود پیش از فرارسیدن این ایام با دارندگان چراغ‌های پرنور برخورد جدی‌تر ی داشته‌ باشند.

فروشنده، پشت خط

زنگ خور بالای گوشی تلفن همراه و خط منزل، گلی بود که این روز‌ها به سبزه تماس‌ شرکت‌های فروشنده کالا و خدمات نیز آراسته شده است. البته این گل و سبزه کاری مختص ساعات عادی شبانه روز نمی‌شود و در ساعات استراحت بعد از ظهر نیزیکباره زنگ تلفن به صدا در می‌آید.

صاحبخانه که با بی‌میلی برای پاسخ گفتن به تقاضا‌های تمام نشدنی دوست و آشنا گوشی را با بی‌میلی تمام بر می‌دارد به یکباره با فروشنده‌های تلفنی شرکت‌های جور واجوری روبه‌رو می‌شود که قصد دارند به هر نحو ممکن کالا و خدمات خود را به بفروشند.

البته این موضوع در مورد پیامک‌های دریافتی از گوشی‌های تلفن همراه به راحتی و فقط با یک تماس یا پیغام قابل حل است و دیگر برای مشترک مورد نظر پیغام تجاری و غیره فرستاده نمی‌شود؛حال آنکه برای دارندگان خطوط خانگی هنور چنین اختیاری وجود ندارد.

کد خبر 76609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز