قاسمی‌پور به همشهری آنلاین گفت که بحث گشت ارشاد و پلیس در رابطه با حجاب و عفاف منتفی شده است و از این بابت لایحه یک گام رو به‌جلو برداشته است.

زنان مجلس

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: لایحه حجاب و عفاف حدود ۳ماه پس از تصویب در هیات دولت سیزدهم و ارسال آن به مجلس یازدهم نهایی شده است و قرار است در صحن علنی مجلس درباره زمان اجرای آزمایشی آن تصمیم‌گیری شود.

نمایندگان پیش از این صلاحیت بررسی این لایحه را با استفاده از اصل۸۵قانون اساسی به کمیسیون قضایی مجلس سپردند و براین اساس صحن علنی مجلس در بررسی لایحه ورود نخواهد کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس درباره این تصمیم مجلس گفته است «اگر قرار بود لایحۀ حجاب را با ۱۵۰۰ پیشنهاد ثبت‌شدۀ نمایندگان در صحن بررسی کنیم، از بررسی برنامۀ هفتم توسعه و لایحۀ بودجه در ماه‌های آتی بازمی‌ماندیم.»

همشهری آنلاین در تماس تلفنی با نمایندگان زن مجلس این پرسش را مطرح کرد که آیا در جریان بررسی لایحه قرار داشته‌اند و مشورتی با فراکسیون زنان مجلس در رابطه با لایحه حجاب و عفاف صورت گرفته است یا نه. از ۱۶نفر نماینده زن مجلس ۵نفر به همشهری آنلاین پاسخ دادند.

براساس نظرسنجی صورت گرفته نمایندگان زن مجلس مخالف اصل هشتاد و پنجی شدن این لایحه هستند و معتقدند در برخورد با مقوله حجاب به‌جای سخت‌گیری‌های پلیسی باید بیشتر بر فرهنگ‌سازی تمرکز کرد و تنها با بخش شبکه‌ای و هدفمند کشف حجاب مقابله کرد.

فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران در مجلس درباره متن لایحه به همشهری آنلاین گفت: من هنوز آخرین نسخه را ندیده‌ام و درجریان تغییرات لایحه نبوده‌ام. پس از مطالعه لایحه درباره آن اعلام نظر خواهم کرد.

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین نیز به همشهری آنلاین گفت: من از تغییرات لایحه بی‌اطلاع هستم و متن نهایی را از کمیسیون خواهم گرفت.

سمیه محمودی نماینده شهرضا نیز در پاسخ به سوال همشهری آنلاین درباره لایحه اعلام کرد: من با بحث اصل هشتاد و پنجمی شدن لایحه مخالف بودم. اینکه چه تغییراتی داده شده است در جریان نیستم.

معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا نیز در پاسخ به سوال همشهری آنلاین درباره لایحه تاکید کرد که در این باره فعلا مصاحبه نمی‌کنم.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان و سروآباد نیز درباره لایحه به همشهری آنلاین گفت: خانم قاسم‌پور، خانم رحمانی و خانم لاجوردی در جریان بررسی لایحه در کمیسیون مربوطه قرار داشتند ولی اینکه تک به تک نظر نمایندگان زن مجلس را دریافت کنند، چنین نبود و اگر کسی می‌خواست می‌توانست نقطه‌نظرش را منعکس کند.

قاسمی‌پور به همشهری آنلاین گفت که بحث گشت ارشاد و پلیس در رابطه با حجاب و عفاف منتفی شده است و از این بابت لایحه یک گام رو به‌جلو برداشته است.

کد خبر 782014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 1
    خب خداروشکر. تو این زمینه ها پلیس نباید روبه روی مردم قرار بگیره. همون کار اقناعی درسته