عمده پروژه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران برای آن اعتبار اختصاص داده شده در مناطق محروم و جنوبی تهران است که با نگاه به بودجه شهرداری این موضوع کاملا مشخص است.

فروزنده

لطف الله فروزنده- معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران: وقتی بخش اعظمی از پروژه‌های شهر در مناطق محروم دیده شود، درواقع می‌توان اینطور گفت که بودجه‌ریزی به سمت نقاط جنوبی و محروم شهر حرکت کرده و توجه خاصی به مناطق محروم می‌شود. آنچه حائزاهمیت است اینکه باید هنگام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی برای سال مالی شهرداری تهران به یک تناسب برسیم و بودجه هر منطقه را متناسب با نیازهای آن منطقه برنامه‌ریزی کنیم. نگاه ما در امر بودجه همواره این بوده که چهره شهر تغییر کند و فاصله بین شمال و جنوب تهران را کاهش دهیم؛ به همین جهت در این دوره مدیریت شهری تمرکز جدی بر مناطق ۱۸،۱۹،۲۰، ۱۴و۱۵ داریم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم در این مناطق محروم و کم‌برخوردار تهران را تامین کنیم.

اگر بخواهم درباره تحقق بودجه۱۴۰۲ شهرداری تهران از ابتدای سال تاکنون صحبت کنم باید این را بگویم که با گذشت حدود ۵‌ماه از سال، تحقق بودجه به‌خوبی اتفاق افتاده و در همین مدت کوتاه آنچه برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم رقم خورده است و امیدواریم این روند تا پایان سال نیز استمرار داشته باشد.همچنین باید به این موضوع اشاره کنم که در رابطه با افتتاح‌ پروژه‌ها در شهرداری، به‌صورت روزانه این کارها را پیگیری می‌کنیم و منابع لازم نیز تأمین شده است و  مشکلی درباره تامین اعتبار نداشتیم. خوشبختانه باید به این نکته تأکید کنم که هیچ پروژه‌ فعالی در تهران به‌دلیل کمبود منابع مالی متوقف نشده است و پروژه‌ها از نظر تامین اعتبار مشکلی ندارند.

درباره بدهی‌های شهرداری نیز این را باید بگویم که اقدامات لازم انجام شده تا هرچه سریع‌تر پرداخت بدهی‌ها انجام شود؛ بنابراین طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از دیون شهرداری به بانک‌ها از جمله بانک شهر پرداخت شده و با سایر بانک‌ها نیز جلسات متعدد را داشتیم تا اقدامات لازم را به عمل آوریم. همچنین باید به این موضوع اشاره کنم که با ۱۰ نهادی که به شهرداری تهران بدهکار بودند و یا شهرداری به آنها بدهی داشت، جلسه گذاشتیم و بخشی از آنها تعیین‌تکلیف شد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این مهم اتفاق بیفتد.

برای افزایش درآمدهای سال گذشته شهرداری تهران، اقداماتی را انجام دادیم و این موضوع به عوامل مختلفی ازجمله افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی و ظرفیت مولدسازی و همچنین افزایش واریزها و برداشت‌ها از بانک‌ها ارتباط دارد و خوشبختانه طی ۴ماهه گذشته از سال۱۴۰۲ شاهد افزایش درآمدها نسبت به زمان مشابه سنوات گذشته هستیم.

کد خبر 781796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha