معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور پروانه ساخت برای ۱۴ هزار ۸۱۳ واحد مسکونی در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲خبرداد و گفت: این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۸ واحد مسکونی بوده که این آمار بیانگر رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ است.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری، حمیدرضا صارمی با مقایسه آمار صدور پروانه ۴ ماهه نخست امسال با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گفت: در این مدت، ۴ هزار و ۳۲۲ مورد پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، هزار و ۳۱۵ مورد بوده است، بنابراین شاهد رشد حدود ۳۲۰ درصدی صدور پروانه در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: براساس آمار فوق، از مجموع پروانه‌های صادر شده در چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۴ هزار و ۸۱۳ واحد مسکونی احداث خواهد شد، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۸ واحد مسکونی بوده و این آمار بیانگر این است که شاهد رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز نیز در چهار ماه ابتدایی امسال، مجوز ساخت برای حدود ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۸۵ مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و۷۵۸ هزار و ۲۹۲ مترمربع بوده است که مقایسه این دو عدد، رشد حدود ۵۰ درصدی ساخت و ساز در پایتخت را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار داشت: شهرداری تهران در راستای افزایش رضایت شهروندان، کاهش زمان صدور پروانه را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه اقدامات صورت گرفته، میانگین زمان صدور پروانه از ۱۰۶ روز در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۶۲ روز در ۴ ماه امسال کاهش یافت.

صارمی افزود: مناطق ۱۵، ۴ و ۱۴ در صدر جدول بیشترین تعداد صدور پروانه در چهار ماه ابتدایی امسال قرار گرفتند، همچنین در این بازه زمانی مناطق ۹، ۱۲ و ۳ کمترین تعداد صدور پروانه را داشتند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز نیز در چهار ماه ابتدایی امسال، مجوز ساخت برای حدود ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۸۵۶ مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و۷۵۸ هزار و ۲۹۲ مترمربع بوده است که مقایسه این دو عدد، رشد حدود ۵۰ درصدی ساخت و ساز در پایتخت را نشان می‌دهد.

کد خبر 781578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha