مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

تا حالا فکر کردی که بهتره کمی تغییر در رژیم غذایی‌ات بدی یا روش پذیرایی‌ات رو عوض کنی تابستون بهترین فصله برای این تغییر و تحول. حتما می‌پرسی چرا.

سبزيجات

همشهری آنلاین: خب راستش خودم هم نمی‌دونم چرا؛ اما عیب نداره بذار یک امتحان بکنیم ببینیم نتیجه‌اش چی می‌شه. این تغییر رو با یک سینی سبزیجات که به همراهی یک یا دو دیپ (سس) کامل می‌شه شروع می‌کنیم. این انتخابی مناسب است برای پذیرایی عصر یا قبل از شام.  

بعدش هم بهترین مورده برای بچه‌ها که دائم در یخچال رو باز می‌کنن و می‌گن «چیزی نداریم بخوریم؟»یک سینی رنگارنگ درست می‌کنیم که وقتی مهمان‌ها چشمشون به این تابلوی رنگارنگ افتاد دلشون باز بشه. اگه حاضری و خوش اخلاقی بریم سر مواد لازم!

به‌ات مقدار نمی‌گم؛ چون بستگی به این داره که تو از کدوم این دوستان بیشتر دوست‌ داری و دلت می‌خواد چقدر از اون بذاری توی سینی. مطلب مهم اینه که رنگ‌آمیزی رو رعایت کنی.پس فقط من اسمشون رو می‌برم بقیه‌اش با خودت.

تمام دوستان عزیز رو خوب بشور و درست و حسابی خشکشون کن! براکلی‌ها رو با کمی ساقه کوچولو کوچولو کن. اگر بچه هویج‌داری که چه بهتر. اگه نه، مهم نیست خیلی خوشگل هویج‌های پوست کنده رو خلالی ببر.   خیار، فلفل‌های رنگی و کرفس رو باریک باریک ببر. گل کلم‌ها رو لقمه لقمه کن.  

حالا که تمام دوستان سبزی جمعند، شما لطف کن و یک سینی یا یک ظرف مناسب اما حتما خوشگل رو بیار با سلیقه، دوستان رو در اطراف دوتا ظرف دیپ بچین و با عشق در کنار اونایی که دوست‌داری نوش جان کن. اما باز یادت باشه که این مواد وقتی خوشمزه می‌شن که با اخلاق خوش و عشق به مقدار کافی تهیه بشن.

موادی که برایخوراک بهاری لازم داری:

براکلی سر سبز
گل‌کلم سفید و پاک
هویج نارنجی شاد
ساقه کرفس ترد و جوان 
خیار، این سبز همیشه همراه ما 
فلفل‌های دلمه رنگی خوش و خرم

مواد لازم برای دیپ سبز(سس)

نخود فرنگی پخته شده ۲ فنجون
الان که فصل نخود فرنگیه تازه است، بهتره که از کنسرو و یخ‌زده‌اش استفاده نکنی. حالا خود دانی.  
نعنای تازه نصف فنجون
آبلیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون خوشبوی اعلا یک چهارم فنجون
سیر عزیز ۱ حبه درشت
پنیر چدار رنده شده یک چهارم فنجون
نمک و فلفل هر چقدر صلاح می‌دونی

مواد لازم برای دیپ سفید (سس)

ماست یک فنجون
مایونز نصف فنجون
پنیر مازارلای رنده شده یک چهارم فنجون
رنده پوست لیموترش تازه یک قاشق مرباخوری
آبلیموی تازه ۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون اعلا ۲ قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل هر چقدر که صلاح می‌دونی

اگه حاضری بریم سر درست کردن دیپ

بهتره که از غذاخردکن استفاده کنی که هم سریع آماده بشه، هم اینکه به مچ دستت ستم نکنی.

شما تمام مواد رو در غذاخردکن بریز و با شادی روشنش کن. یکی دوبار درش رو باز کن و با قاشق دور ظرف رو پاک کن و هم بزن تا موادی که به دور دستگاه چسبیدن غریب نمونن و به جمع خوب و صمیمی دوستان اضافه بشن. اگرهم این دستگاه رو نداری؛ اصلا مهم نیست؛ کمی طول می‌کشه اما شدنی‌یه. با یک چنگال خوب مخلوطشون کن تا صاف بشه.  

بعد کمی ازشون بچش، اگه مزه رو می‌پسندی در ظرف‌های خوشگل بریز و بذار در کنار سبزی‌های رنگارنگ و در کنار اونایی که دوست‌داری نوش جان کن.  یادت باشه که همیشه میزبان خوش‌اخلاقی باشی. چون در این صورت غذاهات مزه جادویی پیدا می‌کنن.

کد خبر 781517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha