تابستان که می‌شود، بچه‌ها و البته همه دلشان خوردنی جدید می‌خواهد؛ یک خوردنی جدید و هیجان‌انگیز که هم یک وعده غذایی کامل باشد و هم خیلی خوش‌طعم و مزه.

بلال

همشهری آنلاین: همیشه خلاقیت در فصل‌های گرم گل می‌کند؛ زمانی که آدم‌ها دلشان می‌خواهد یک محصول جدید درست کنند و از آن لذت ببرند؛ خوردنی‌ای که فقط زاده خلاقیت شماست و نه کسی قبل از شما آن را دیده، نه کسی حتی طعمش را می‌داند. خیلی زحمت ندارد، فقط باید پنج عدد ذرت (بلال) تازه بخرید، همین! بقیه مواد در خانه‌تان پیدا می‌شود.

بوی ریحان، طعم لیمو

ذرت‌ها را هر طور که دلتان می‌خواهد بپزید. اگر دوست دارید آب‌پز باشند، آب‌پزشان کنید. آب‌پز دوست ندارید، بخارپز کنید. بخارپز دوست ندارید، کبابش کنید؛ هر طور که دوست دارید. اجباری در کار نیست ولی بهترین راه پخت ذرت همان بخارپز کردنش است. لیمو، ریحان و کمی روغن زیتون. ریحان‌ها را خرد کنید و آبلیمو و روغن زیتون را هم با هم ترکیب کنید. حالا مخلوط مواد را خیلی مرتب روی ذرت پخته شده‌تان پخش کنید که به همه جای آن برسد.

بلال هات

بلال تند هم خوردن دارد. اصلا غذاهای تند هیجان‌انگیز هستند، دیگر چه برسد به اینکه بلال تند فلفلی باشد. مواد لازم برای درست کردن بلال تند و فلفلی کمی زنجبیل خرد شده، فلفل قرمز و فلفل پاپریکاست. موادتان را با هم مخلوط کنید و کمی روغن زیتون هم داخل مواد بریزید. مواد آماده شده را با قاشق روی ذرت پخته بریزید و خوب پخش کنید.

بلال ایتالیایی

فکر می‌کنید مثلا غذاهای ایتالیایی که این‌قدر در دنیا طرفدار دارند، چی هستند؟ همین است دیگر، فقط رنگ و لعابش را زیاد می‌کنند تا کسی شک نکند. بفرمایید این هم بلال ایتالیایی! یک تکه پنیر چدار را خوب رنده کنید. فلفل سبز و قرمز و پیاز را هم خوب خرد کرده و با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط مواد را مثل مدل‌های قبل روی ذرت آب‌پز یا بخارپز شده پخش کنید. اگر دوست دارید، همین طوری بخورید؛ اگر هم دوست ندارید پنج دقیقه بلال‌ها را در مایکروفر یا حتی روی گاز با حرارت ملایم بگذارید. مزه‌اش بی‌نظیر می‌شود.

بلال کره‌ای

ذرت مکزیکی خورده‌اید؟ از همان‌ها که با سس و آویشن و قارچ مخلوطش می‌کنند و می‌ریزند توی لیوان؟ این هم همان است، حالا اول بلال را بپزید بعد سس رویش را آماده کنید.

مواد لازم برای سس روی بلال شامل: یک قاشق سس مایونز، یک قاشق کره و کمی آویشن و کمی هم پیازچه خرد شده است. این مواد را با کمی روغن زیتون خوب مخلوط کرده و روی ذرت پخش کنید. یادتان باشد بلال کره‌ای را باید داغ بخورید چون اگر سرد شود، کره روی بلال می‌ماسد و شکلش عوض می‌شود.

بلال سیری

تا حالا ذرت یا همان بلال خودمان را با طعم سیر و گوجه و جعفری خورده‌اید؟ نه! خب حالا دست به کار شوید. یکی از همان ذرت‌ها را که قبلا کباب کرده‌اید انتخاب کنید. حالا دو عدد گوجه و یک حبه سیر را خیلی منظم و شیک خرد کنید و چند پر جعفری هم به آن اضافه کنید. سپس مواد را با کمی آبلیمو مخلوط کرده و خیلی مرتب روی ذرت پخش کنید.

کد خبر 781417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha