رجوع به پرونده‌های سامانه۱۳۷ شهرداری و نشست‌های مختلفی که مسئولان با شهروندان داشته‌اند، نشان از یک درخواست مهم و همیشگی اهالی کن دارد؛ دریافت پروانه و مجوز ساخت طبقات بیشتر در این بخش از منطقه ۵. حالا شهردار منطقه پیرو همین درخواست مردمی، خبر از حل این مشکل می‌دهد.

کن

همشهری آنلاین_ابوذر امیرانی: «سجاد شمیرانی» یکی از اهالی کن می‌گوید: «ساکنان کن همواره مورد بی‌توجهی مسئولان شهری قرار گرفته‌اند. این درحالی است که اینجا هزار سال قدمت دارد و از نظر تاریخی، قدیمی‌تر از شهر تهران است، اما از برخی تسهیلات شهری بی‌بهره‌ایم. یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که اجازه ساخت املاک بالاتر از ۳ طبقه نداریم.»

«ملکعلی صفاری» هم می‌گوید: «هزینه زمین و مصالح ساختمانی به قدری زیاد است که خیلی از اهالی کن اشتیاقی به دریافت مجوز ساخت ندارند و باید پروانه ساخت برای طبقات بیشتر به آنها داده شود.»

شهردار منطقه۵ در پاسخ به این گلایه مردمی، به خبرنگار همشهری می‌گوید: «خوشبختانه این مشکل با تدبیر شهردار تهران و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده۵ درحال برطرف شدن است و ساکنان کن می‌توانند مجوز ساخت ۴طبقه برای املاک خود را دریافت کنند.»

«احسان‌الله شریفی» با بیان اینکه در طرح تفصیلی سال۱۳۹۹ مجوز ساخت ۳ ‌طبقه برای ساکنان محله کن پیش‌بینی شده بود، ادامه می‌دهد: «با بازنگری این طرح پیشنهاد اضافه ساخت در کن مطرح شد. به این ترتیب، اگر فردی سند مالکیت داشته باشد و ملک او در گذر ۶متری، دارای ۱۵۰مترمربع مساحت باشد، می‌تواند مجوز ساخت ۴طبقه بگیرد. یعنی در این طرح، یک طبقه به طبقات کن اضافه شده است.»

شهردار منطقه برای صدور این پروانه ساخت ۲شرط برای اهالی کن دارد: «تأمین پارکینگ و عدم‌قطع درختان، مسئله مهمی است که درصورت توجه به آنها، امکان صدور پروانه ساخت وجود دارد.»

شریفی می‌گوید: «اگر ساکنان محله کن به تجمیع واحدها اقدام و مساحت املاک خود را در گذرهای ۸متری به ۳۰۰مترمربع افزایش دهند، مجوز ساخت یک طبقه بیشتر را هم دریافت می‌کنند و می‌توانند املاک ۵طبقه بسازند.»

او مژده‌ای هم به ساکنان محله کن می‌دهد که املاک قولنامه‌ای دارند و پیش از این امکان دریافت مجوز ساخت نداشتند: «این افراد هم می‌توانند مشابه املاک سنددار پروانه ساخت بگیرند. در این طرح، اگر کسی قولنامه معتبر و بنای قبل از سال۱۳۷۰ داشته باشد، می‌تواند معادل وضع موجود ملک خود مجوز ساخت گرفته و اقدام به تخریب و نوسازی کند.»

کد خبر 780932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha