مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

شهرداری اراک طی یک سال اخیر از ۹۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کرده است.

تخریب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست اجرائیات شهرداری اراک با اعلام این خبر گفت: ساخت و ساز در داخل محدوده شهری مستلزم رعایت برخی اصول و مقررات خاص مهندسی و شهرسازی زیر نظر شهرداری است و برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی، واحد اجرائیات، اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از این گونه تخلفات شهری محسوب می‌شود.

عابدی افزود: این اداره برای تحقق اهداف و وظایف محوله در قانون شهرداری‌ها، طی یک سال اخیر اقدام به جلوگیری از ۹۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر نموده است.

او در رابطه با روند برخورد قانونی با مالکینی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز نموده اند، ادامه داد: چنانچه نیروهای اجرائیات در حین بازدید، به ساخت و ساز غیر قانونی برخورد نمایند، در مرحله اول به مالک اخطار داده تا نسبت به توقف کار و جمع آوری مصالح اقدام نماید و در صورت عدم توجه مالک به اخطار، مامورین پس از اخذ حکم ورود از دادستان، نسبت به جمع آوری بناهای غیر مجاز  اقدام و پرونده مالک را به شهرداری منطقه جهت سیر مراحل قانونی تحویل می‌نمایند.

مهاجرت بی رویه به شهرها و تراکم جمعیت شهری گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها را در پی دارد.

ماده ۱۰۰ ـ مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام‌ عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند.

کد خبر 468901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha