یک شرکت ژاپنی وسیله‌ای به نام غلاف خواب عمودی (Gireaffenap) ابداع کرده است که به افراد اجازه می‌دهد ایستاده چرت بزنند.

غلاف خواب عمودی (Gireaffenap)

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اودیتی سنترال، در کشور ژاپن عادت به کار کردن و سختکوشی به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شده و اکثر مردم این کشور حتی قشر ثروتمند نیز کار کردن را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند. 

در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم شرایط کار برای مردم این کشور آنقدر بد بوده است که اصطلاحی به نام کاروشی (karoshi) یا مرگ بر اثر کار زیاد رایج بود، ولی حالا با وجود رفاه نسبی اکثر مردم، باز هم فرهنگ سختکوشی در میان آنها وجود دارد و حتی گاهی اوقات بعضی افراد ایستاده می‌خوابند.

ژاپنی‌ها با این وسیله در محل کار ایستاده می‌خوابند! + تصاویر

اخیرا یک شرکت ژاپنی وسیله‌ای به نام غلاف خواب عمودی (Gireaffenap) ابداع کرده است که به افراد اجازه می‌دهد ایستاده چرت بزنند یا حتی به خواب عمیق فرو روند که اکثرا در کافه‌ها و رستوران‌های با فضای محدود کاربرد دارد. 

طبق ادعای سازندگان، این وسیله نه تنها فضای بسیار کمی اشغال می‌کند بلکه برای خواب هم وسیله مناسبی است، چون گفته می‌شود بیدار شدن در آن نیز سخت نیست. هر غلاف دارای یک سیستم هشدار است که می‌تواند توسط کاربر تنظیم شود و برای اعضای مختلف بدن نیز حفاظ‌های اطمینان در نظر گرفته است. 

ژاپنی‌ها با این وسیله در محل کار ایستاده می‌خوابند! + تصاویر

این غلاف‌ها همچنین دارای یک سیستم تنظیم ارتفاع هستند تا هرکسی بتواند هنگام استفاده از آن‌ها به وضعیت بدنی مدنظرش برسد. این غلاف‌ها در دو حالت سنتی و مدرن عرضه شده و هر دو مدل نیز دارای عایق صوتی بسیار عالی و تهویه مناسب هستند که هیچ صدایی از بیرون وارد آن نمی‌شود و فرد به راحتی استراحت می‌کند. 

منبع: اطلاعات

کد خبر 780769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    😈😈😈