جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحث و جدل شدیدی در شهر جنوبی فوگیا در ایتالیا به خاطر تصمیم مقامات محلی برای اختصاص دادن خط اتوبوس مجزا به مهاجران بالا گرفته است.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، از روز دوشنبه یک خط ویژه برای مهاجران راه‌اندازی می‌شود که مرکز شهر را به منطقه‌ای متصل می‌کند که در آن اردوگاه پناهندگان واقع شده و حدود 300 خارجی در آن زندگی می‌کنند.

پس از آنکه در ماه‌های گذشته گاه و بیگاه درگیری‌هایی میان مهاجران و ساکنان این منطقه در گرفت، مقامات محلی تصمیم به ایجاد خط اتوبوس برای ساکنان اردوگاه پناهندگان گرفتند.

این تصمیم با انتقادهای شدیدی مواجه شده است. نیکی وندولا، رییس منطقه آپولین که شهر فوگیا در آن واقع است، از اعمال آپارتاید سخن گفت. وی معتقد است: «جداسازی مهاجران و مردم محلی راه حل مشکلات یکپارچه‌سازی جامعه نیست.»

دفاع شهردار
این در حالی است که اورازیو سیلیبرتی، شهردار فوگیا که از ائتلاف چپ میانه است، از این تصمیم دفاع کرد. وی گفت: «ما می‌خواهیم به مهاجران خط اتوبوسی بدهیم که مستقیما آنها را به اردوگاه پناهندگان ببرد و نیاز به طی مسافت طولانی نداشته باشند. هیچ کس جلوی آنها را برای استفاده از دیگر اتوبوس‌ها نمی‌گیرد.» وی در همین حال تصدیق کرد که ملاحظات امنیتی موجب اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

شمار خارجیان در ایتالیا در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. در این کشور 3.9 میلیون خارجی زندگی می‌کنند که می‌توان گفت 6.7 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. سال 2007 خارجیان 5.8 درصد جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دادند.

کد خبر 78021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز