رئیس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: اثر اصلی تغییر اقلیم روی حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است و باید این اثر به کمترین حد ضرر برسد.

سحر تاجبخش

به گزارش همشهری، سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی کشور در نشست خبری در رابطه با تغییرات اقلیمی توضیح داد: تغییر اقلیم در کشورهایی که زیرساخت کمتری دارند، اثرات عمیق‌تری به جای می‌گذارد. تکلیف مسئولان این است که برای مدیریت این روند برنامه داشته باشند.

رییس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: اثر اصلی تغییر اقلیم روی حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است و باید این اثر به کمترین حد ضرر برسد.

او افزود: پای اتفاقات کم سابقه با تغییر اقلیم به ایران باز شده است. پیامدهای گرمایش جهانی قابل پیشگیری نیست مگر آنکه همه دنیا برای آن هماهنگ شوند، در داخل نیز برنامه ملی مدون نیاز است.

به گفته تاجبخش «مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌های مختلف برای مدیریت منابع آب باید شروع شود. افزایش سطح خدمت انرژی‌های نو نیاز است. باید نهادهای مختلف برنامه عملی برای حفظ سرمایه‌های زیستی کشور داشته باشند. خشکسالی‌ها، کمبود آب و پیامدهای مختلف تغییر اقلیم باید پیش‌بینی و پیگیری شود تا در قالب برنامه‌های کارشناسی کشور پیش برود. »

رئیس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: اثر اصلی تغییر اقلیم روی حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است و باید این اثر به کمترین حد ضرر برسد.

کد خبر 779983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha