جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو پلیس در مرکز آتن بر اساس گزارش‌هایی که جمعه منتشر شد، هدف گلوله مهاجمان ناشناس قرار گرفته و به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری آلمان از آتن گزارش داد، هنوز مشخص نیست که تیراندازی به این دو پلیس که در حال انجام وظیفه در منطقه‌ای حومه‌نشین بودند با انگیزه سیاسی انجام گرفته است یا خیر.

ماه ژانویه، هفته‌ها پس از کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس، یکی دیگر از افسران پلیس یونان هنگام نگهبانی از وزارت فرهنگ یونان بر اثر تیراندازی به شدت مجروح شد.

یونان مدت‌هاست با بمب‌گذاری‌های هر روزه و آتش زدن بانک‌ها و شرکت‌های چندملیتی از زمان کشته شدن آن نوجوان دست و پنجه نرم می‌کند. این بدترین شورش در این کشور در دهه‌های اخیر است.

کارشناسان از آن بیم دارند که گروه شبه‌نظامی نبرد انقلابی که به تازگی مسوولیت بمب‌گذاری در دو شعبه از سیتی‌بانک را بر عهده گرفت و گروه جدید موسوم به مکتب انقلابیون از زمان شورش‌ها اعضای جدیدی گرفته و مقادیر بیشتری سلاح و مواد منفجره به دست آورده باشند.

نبرد انقلابی مسوولیت شماری از حملات را به دفاتر دولتی و پلیس از جمله حمله راکتی به سفارت آمریکا در آتن در سال 2007 به عهده گرفته است.

این خشونت‌ها مایه شرمساری دولت کاستاس کارامانلیس، نخست‌وزیر یونان شده که به خاطر بی‌ثباتی و حفاظت‌نکردن از غیرنظامیان مورد انتقاد قرار دارد.

کد خبر 77997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز