چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردان مسلح نقابدار سه شنبه شب 17 فوریه به یک ایستگاه تلوزیونی در یونان حمله کرده و بمبی دست‌ساز را به سمت آن برتاب کردند که این حادثه جراحاتی در پی نداشت.

به گزارش سی ان ان، این حادثه مدت زمان کوتاهی پیش از پخش برنامه اخبار از ایستگاه تلویزیونی شبکه آلتر رخ داد.

به گفته شاهدان عینی که در ساختمان شبکه تلویزیونی آلتر بودند، مردان مسلح که بر دو موتور سیکلت با موتور حجم بالا سوار شده بودند، هنگام عبور از در ساختمان این شبکه تلویزیونی لحظه‌ای توقف کرده و به سمت تعدادی از خودروهایی که در داخل محوطه این شبکه تلویزیونی پارک شده بودند، تیراندازی کردند.

جورج استرگیوپولوس گزارشگر شبکه آلتر گفت:بر اساس شمارش ما مهاجمان 31 تیر شلیک کرده بودند. مدتی پس از توقف آن در برابر در شبکه تلویزیونی سرم را بیرون آوردم و دیدم که آن‌ها به سرعت از محل دور شدند.

پس از وقوع این حادثه پلیس خیابان‌های اطراف محل این شبکه تلویزیونی را محاصره کرد و متخصصان مواد منفجره کار آزمایش بر پوکه‌های شلیک شده و بمب دست سازی را که پس از پرتاب عمل نکرده بود، آغاز کردند.

تا لحظه تنظیم این خبر هیچ فرد یا گروهی مسوءلیت این حمله را به عهده نگرفته است. پروکوپیس پاولوپولوس وزیر کشور یونان به شدت این حمله را محکوم کرد و گفت: حمله علیه این رسانه حمله علیه آزادی بیان و دموکراسی محسوب می‌شود.

حوادث خشونت بار از 6 دسامبر سال 2008 زمانی که پلیس یونان در یک تیراندازی یک پسر 15 ساله را هدف قرار داد و وی را به قتل رساند، آتن و شهرهای یونان را در برگرفته است.گفته می‌شود خشونت‌های اخیر بدترین نوع این حوادث طی دهه‌های اخیر در یونان بوده است.

دست کم دو گروه از جمله مبارزان انقلابی، گروهی به دلیل شلیک یک گلوله خمپاره به سفارت آمریکا در سال 2007 ، نامش بر سر زبان‌ها افتاد، تهدید کرده‌اند که به پلیس ، خبرنگاران و سیاستمداران حمله خواهند کرد.

میکالیس چریسوچویدس وزیر سابق نظم عمومی از حزب سوسیالیست یونان که در سال 2002 عملیات موفقیت آمیز سرکوب سازمان انقلابی را سازمان داد، گفته است که نیرو‌های پلیس باید به سرعت و موءثر عمل کنند. متاسفانه ما با افرادی روبرو هستیم که هیچگونه منطق و ایدئولوژی ندارند و تمام هدفشان آسیب رساندن است.

کد خبر 75581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز