معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره جزییات فعالیت شهرداری تهران در اربعین حسینی در خاک عراق توضیحاتی داد.

راهپیمایی اربعین - سفر اربعین - راه پیمایی - پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده در تشریح جزییات عملیات بزرگ شهرداری تهران با بیان این‌که در شهرداری تهران سعی کردیم که امسال از دریای مشارکت عظیم مردمی استفاده کنیم، گفت: بر همین اساس از آنجایی که مراسم اربعین یک کار مردمی است به قرارگاه‌ها و مناطق اعلام کردیم که نقش پشتیبانی‌کننده داشته باشند و خود مردم و موکب‌داران نقش اساسی را ایفا کنند.

توکلی‌زاده با بیان این‌که شهرداری تهران از مناطق و سازمان‌ها خواسته که جلساتی را با موکب‌داران که نماد اصلی کار مردمی است برگزار کنند، گفت: شهرداری نیز در موضوعاتی که توانایی مردم و موکب‌داران در آن کمتر است همچون مسائل زیرساختی، حمل و نقل، پشتیبانی و غیره ورود می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: در اربعین مردم عراق اصل هستند به گونه‌ای که ۴۰ هزار موکب برپا می‌شود و جالب است که پشت هر موکب یک عشیره و خانواده بزرگ قرار دارند و ما در کنار آنها به ارائه خدمات به زائران می‌پردازیم.

توکلی‌زاده با تاکید بر این‌که کمیته‌های تخصصی اربعین در شهرداری تهران شکل گرفته است، تصریح کرد: عمده کارها در کمیته‌های حمل و نقل فرهنگی و زیرساختی است و قرار است که از پنجم صفر همزمان با برگزاری مراسم آیین بدرقه، عملیات بزرگ اربعین نیز آغاز شود.

او با بیان این‌که سال گذشته از طریق کار مشورتی شهرداری تهران مسیرهای پرخطر شناسایی شد، اظهار کرد: زیارت اربعین عراقی‌ها کوتاه است به گونه‌ای که حتی به زیارت از راه دور هم اکتفا می‌کنند، اما ایرانی‌ها زیارت جامع و کاملی دارند و حتما باید زیارت از نزدیک داشته باشند و به تمام شهرهای مذهبی سفر کنند. مثلا مسیرهایی همچون مهران تاکوت یا سامرا به کاظمین در مدت زمان اربعین مسیرهایی است که ایرانی‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. برهمین اساس با همکاری حشدالشعبی مسیرهای پرتردد و پرحادثه زائران اربعین شناسایی شد و با کمک واحد مهندسی حشدالشعبی این گلوگاه‌ها رفع خطر شدند.

کد خبر 779642
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha