سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو نفر در شهرستان جهرم از توابع استان فارس بر اثر آب گرفتگی و سیل دو روز گذشته، جان خود را از دست دادند.

عبدالمجید محمدعلی‌پور، بخشدار مرکزی جهرم با اعلام این مطلب به ایسنا خاطرنشان کرد: بارندگی به همراه تگرگ شدید از دو روز پیش در جهرم آغاز شد که به دلیل شدت بارندگی، ضمن بروز مشکلاتی در خیابان‌ها و معابر جهرم و همچنین در خصوص دفع آب‌های سطحی، خسارات زیادی به باغات، مزارع و بافت مسکونی این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: در روستای "گلدامچه" دو نفر در یک وسیله‌ نقلیه گرفتار شده و به دلیل شدت سیل جان خود را از دست دادند و تاکنون تنها جسد یکی از آنها در خودرو پیدا شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد حوادث از چند روز قبل در این شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات و شرایط لازم برای بهبود وضعیت خسارات فراهم شده و برای جلوگیری از خسارات بیشتر اقدامات لازم انجام شده است.

محمدعلی‌پور تصریح کرد: به دلیل بارش تگرگ خسارات مالی شدیدی به سردرختی‌های باغات و مزارع وارد شده اما هنوز برآورد دقیقی از خسارات بدست نیامده است.

سیل در شهرستان فسا هم که در نزدیکی شهرستان جهرم قرار دارد به بیش از 150 هکتار مزارع گندم و جو خسارت وارد کرده است.

اسماعیل‌پور، کارشناس نباتات جهاد کشاورزی فسا هم با بیان این مطلب که در حال برآورد خسارات باران و تگرگ شدید دو روز گذشته در فسا هستیم، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های اولیه بیش از 100 هکتار مزارع گندم زیر آب رفته و بیش از 50 هکتار نیز به کلی از بین رفته است. همچنین بخش قابل توجهی از مزارع جو و یونجه نیز از بین رفته است که به زودی خسارات کلی اعلام می‌شود.

کد خبر 77905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز