همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در 18 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به سبب بارش شدید همراه با رعد و برق و وزش باد یا تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب‌ از روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه ( 23 فروردین) در شرق فارس، شمال هرمزگان، کرمان،‌خراسان جنوبی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از اواخر روز یکشنبه تا اواسط روز سه‌شنبه در استانهای زنجان، قزوین، تهران، سمنان، قم، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، ‌چهارمحال و بختیاری، همدان و کردستان بارش شدید همراه با رعد و برق و وزش باد یا تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

 در این مدت به سبب بارش، کولاک برف و کاهش دمای 4 تا 8 درجه سانتیگراد، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی این مناطق بویژه جاده‌های مواصلاتی جنوب البرز به شمال البرز پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب و شرق کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از اواسط روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور نیز بارش باران، اواخر روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب به کشور نفوذ خواهد کرد.

بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در اواخر وقت ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 7 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف در اواخر وقت کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 5 درجه کاهش به 5 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 78742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز