پارک جنگلی‌ای که از آن صحبت خواهیم کرد به‌عنوان بخشی از ستون‌ فقرات کمربند سبز شرق تهران نقش بسیار کلیدی دارد و البته خیال شهر را از توسعه قسمت شمال شرق تهران راحت می‌کند. بوستان جنگلی بسیاری بزرگی که بزرگراه شهید بابایی از وسط آن عبور کرده و آن را به دو منطقه شمالی وجنوبی تبدیل کرده است سوژه ماست.

یاس

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : بوستان یاس فاطمی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی در تهران چند ویژگی دارد. اول اینکه مدیریت بخش شمالی بوستان با منطقه یک و بخش جنوبی آن با منطقه چهار است. نیمه‌ شمالی آن تا ارتفاعات قوچک ادامه می‌یابد. ضمن اینکه وسعت نیمه‌ شمالی این بوستان، بسیار بیشتر از نیمه‌ جنوبی است.

تامین آب این بوستان عظیم یکی از مسائل مهم است. البته تامین آب مسئله مهمی در همه پارک‌های جنگلی است و درحال حاضر حدود ۵۰ لیتر در ثانیه آب از زردبند برای آبیاری‌اش انتقال می‌دهند. منابع آب دیگری نیز برای یاس فاطمی وجود دارد اما قرار است با تغییر الگوی کشت به سمت‌ ترویج و کاشت‌گونه‌های بومی و کم‌مصرف در این بوستان حرکت کرد. به دلیل قرار گرفتن این بوستان در شمال شرقی تهران و وجود آب‌وهوای مناسب، افراد بسیاری به بازدید از این پارک می‌روند و به عبارت دیگر، یکی از بهترین مقاصد برای گردش و تفریح اواخر هفته همین‌جاست.

 امکانات بوستان جنگلی یاس 

این بوستان امکاناتی چون ۱۱۰ آلاچیق، دو هزار دستگاه صندلی پارکی، یک هزار سطل زباله، ۲۰۰ دستگاه باربیکیو، نمازخانه‌های متعدد برای زنان و مردان، تامین روشنایی کلیه معابر اصلی همراه با نصب پایه‌های چراغ، تامین و ساخت شبکه برق ۲۰ کیلوواتی، جانمایی و نصب ۱۵ منبع آب شرب، نصب ۵۰ دستگاه سرویس بهداشتی (هر کدام۴ چشمه؛ جمعا ۲۰۰ چشمه)، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب ۱۲۳۰ پایه تابلوی راهنمایی و رانندگی، ساخت ۹زمین بازی برای کودکان، ۶زمین بازی برای بزرگسالان، مکان‌های ورزشی مانند زمین فوتبال، گل کوچک و ۱۴ پارکینگ خودرو (اصلی و فرعی) با گنجایش بیش از سه هزار خودرو دارد.

مسیر دسترسی

 از بزرگراه بابایی در مسیر غرب به شرق بعد از خروجی هنگام وارد کندروی بزرگراه بابایی شوید تا تابلوی بوستان یاس فاطمی جنوبی را ببینید. سپس وارد پارک شوید. برای رفتن به بخش شمالی پارک می‌توانید از داخل پارک از زیرگذری که دو قسمت پارک را به هم وصل می‌کند به بخش شمالی بروید. اما اگر قصد دارید مستقیما به یاس شمالی بروید، می‌توانید از مسیر شرق به غرب اتوبان بابایی، بعد از خروجی استخر، وارد قسمت شمالی پارک جنگلی یاس شوید.

کد خبر 778909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha